ברכת בנייה ושלום. הרב עמאר
ברכת בנייה ושלום. הרב עמארפלאש 90

למשרדי הרבנות הראשית בירושלים הגיע  אתמול עמי פופר, וביקש מהרבנים הראשיים לחתום על מכתב תמיכה בבקשתו לחנינה מהכלא.

ל"ישראל היום" נודע כי כמה ממכריו של פופר המרצה שבעה מאסרי עולם על רצח שבעה פלשתינים ב-1990, פועלים בחודשים האחרונים למען שחרורו. לפני ארבע שנים גרם פופר לתאונת דרכים שבה נהרגו אשתו ובנו הצעיר, והסיבה העיקרית לבקשת החנינה היא העובדה ששניים מילדיו נותרו למעשה ללא הורים.

בקשת החתימה על מכתב התמיכה בשחרורו של הרוצח הועברה לפני שבועות ספורים ללשכת הרבנים הראשיים. היועץ המשפטי של הרבנות, עו"ד שמעון יעקובי, קבע כי הדבר "אינו ראוי", אולם הלחץ על הרבנים הראשיים נמשך ואתמול ניצל פופר חופשה קצרה מהכלא כדי להגיע באופן אישי אל הרבנים עצמם. אלא שהרב הראשי האשכנזי יונה מצגר כלל לא הסכים לקבלו, והרב הספרדי שלמה משה עמאר סירב לבקשתו.

על פי הדיווח בעיתון, יוזם הפנייה לראשי מוסד הרבנות בישראל היה קרוב משפחה לרבנים בכירים, שמשמש מורה של ילדיו של פופר. גורמים המעורבים בפרשה אמרו כי "אנשים מטעמו של פופר באו לרבנים ונימקו את בקשתם לחתימה בכך שלטענתם הוא עשה מהפך דרמטי, וכי מדובר באברך שיושב ולומד תורה ומקדיש לכך את כל יומו".

בלשכתו של הרב עמאר אמרו אתמול: "פופר שלח עד היום עשרות שליחים לרב כדי שיחתום עבורו. היה לו יום חופש, והוא ביקש לבוא ולקבל ברכה מהרב לו ולילדיו מאחר שהוא במצב נפשי לא טוב. כשהוא הגיע לרב הוא הוציא פתק וסיפר שהוא רוצה להגיש חנינה לנשיא המדינה, ואם אפשר שהרב יחתום. הרב אמר לו חד-משמעית שהוא במעמד נשיא בית משפט ואסור לו להתערב - ושלח אותו לדרכו".