מתאושש. יהלום.
מתאושש. יהלום.פלאש 90

בית משפט השלום ברמלה הורה היום (ראשון) על שחרורו של בעל  חברת יהלומים החשוד בניסיון להבריח יהלומים בשווי של כ – 650,000$. שחרורו מותנה בהגבלות שהוטלו עליו.

על פי הבקשה שהוגשה לבית המשפט עולה כי החשוד חזר ב-18.6.11 מארה"ב ועבר במסלול הירוק כאשר התבקש ע"י בודק המכס לשים את מזוודותיו במכשיר השיקוף. לאחר השיקוף נלקחו מזוודותיו לבדיקה, ונתפסו בהן אבנים הנחזות ליהלומים, אשר הובאו על ידו.

בהמשך, הובא החשוד לחקירה במשרדי יחידת סמים מכס נתב"ג, רשות המסים בישראל. מחקירתו עלה כי הינו מנהל המכירות של חברת "גל יהלומים" בבורסת היהלומים ברמת גן, חברה העוסקת במכירת וקניית יהלומים ברחבי העולם.

החשוד הוסיף וציין בחקירתו כי נכנס למסלול הירוק מכיוון שהיה עייף לאחר טיסה ארוכה, כן ציין בחקירתו כי ידועה לו היטב המשמעות של מסלול אדום ומסלול ירוק. 

עוד עולה מהבקשה כי החשוד ביצע בעבר יבוא דרך אולם הנוסעים, מספר רב של פעמים, כך שנוהל ההצהרה על יהלומים במסלול האדום נהיר לו לחלוטין.

על פי הערכת המפקח על היהלומים שנעשתה בבורסת היהלומים, עולה כי ערך היהלומים המלוטשים שנתפסו אצל החשוד עומד על 650,660 $ שהם כ- 2,277,000 ש"ח.

עוד נכתב בבקשה כי הברחת יהלומים בדרך זו ללא תיעוד וללא העברתם למשרדי המפקח על היהלומים בבורסה ליהלומים, מעלה חשד לסחר ב"שוק  השחור" של יהלומים וחשד לעבירות הלבנת הון.