לוחמי המילואים "כבשו" את גל"ציוני קמפינסקי, יפו

רחוב יהודה הימית ביפו, שביום רגיל אינו זוכה לפגוש חיילים קרביים, אירח הערב (ראשון) ביקור מיוחד. למעלה מ-250 חיילי מילואים יוצאי יחידות קרביות, שהפגינו מול תחנת גלי צה"ל בקריאה להפריט את התחנה או לאזן את שידוריה באופן שיהלום כלי תקשורת הנושא את התווית "שידורי צבא ההגנה לישראל".

חיילי המילואים, וכן האזרחים שבאו לתמוך בהם, נשאו שלטים בהם נכתב: "להחזיר את גל"צ ללוחמים" ; "כסף לגולני ולא לגל"צ" ; "מוציאים את גל"צ מצה"ל", "גל"צ 40 מיליון ש"ח בשנה" ועוד. בהפגנה השתתפו יוצאי צנחנים, גולני, כפיר, תותחנים ושיריון ואפילו טייס תובלה אחד במיל'.

מחר (שני) אמורה ועדת הכלכלה של הכנסת להצביע על בקשת גלי צה"ל להאריך בשנה נוספת את ההיתר המאפשר לה לשלשל לכיסה כספים רבים באמצעות שידור חסויות, נוסף על התקציב שמקצה משרד הביטחון להפעלתה, בגובה 40 מיליון שקלים בשנה.

חיים, רס"ן במילואים, איש פיקוד המרכז, אמר בהפגנה: "אנחנו בתור חיילי מילואים יודעים מה אפשר לעשות עם 40 מיליון ש"ח בשנה. על חברי ועדת הכלכלה לשים סוף לביזיון, להפריט את גל"צ ולהעביר את הכספים לטובת צרכי הביטחון של מדינת ישראל".

אלון לוי נחום, לוחם לשעבר מגדוד 51 של גולני, המתנדב כיום במילואים בחטיבת חרמון, ציין כי "העיתונאית אילנה דיין, שהורשעה בבית המשפט בגין הוצאת דיבה נגד קצין צה"ל, ממשיכה לשדר בתחנה הצבאית של מדינת ישראל. אין אח ורע לתופעה הזו בעולם".

"אני רוצה שהתחנה תעבור רוויזיה אידיאולוגית וחשבון נפש. יש כרגע שתי אפשרויות: החלפה של 50 אחוז מכוח אדם בעיתונאים פלורליסטים שישדרו תחת כללי אתיקה ברורים לכולם, או לחילופין הפרטה שתאפשר לתחנה לעשות ככל העולה על רוחה, ובלבד שלא יסתתרו שדרניה מאחורי הסמל שנקרא צבא ההגנה לישראל".

יאיר אליאש (28), קצין גדס"ר בפיקוד הצפון הוסיף: "כחייל מעולם לא האזנתי לגל"צ. היחס של התחנה לחיילים נע באופן תמידי בין נייטרלי כמו האו"ם לבין אנטי כמו האויב".

ברגע השיא של האירוע נשאו נציגי היחידות השונות את דגליהם יחד במפגן של אחדות הצבא, נגד התחנה המכנה עצמה 'הבית של החיילים', אך מסרבת להטות אוזן למחאת הציבור על חוסר האיזון המתנהל בשידוריה. ברקע ההפגנה הושמעו קטעים מתוך שידורי גלי צה"ל המוכיחים כי מגישי התחנה מבטאים לא אחת קו אנטי צה"לי הפוגע בחיילים ובמוראל הלאומי. כמו כן, הושמע קטע קצר משידורי הפתיחה של גלי צה"ל בשנת 1950, בו נשמע ראש הממשלה ושר הביטחון דאז, דוד בן גוריון, מסביר כי "המשדר הצבאי נועד לשמש מכשיר ביטחון והתגוננות ומכשיר לחינוך".

את ההפגנה יזם וריכז רס"ן במיל' עופר שושן, שיחד עם כמה עשרות קצינים ולוחמים במילואים, פרסם מכתב לראש הממשלה, לשר הביטחון ולרמטכ"ל הקורא להם לנצל את השעה, כדי למנות לתפקיד מפקד גלי צה"ל החדש אדם מתאים שיפעל לשינוי דרכה של התחנה, בחזרה למקום הראוי לה כתחנת הבית של החיילים, כפי שהיא מתיימרת להיות.