ברק: המשט לעזה - פרובוקציה מיותרת

שר הביטחון, אהוד ברק,  אמר היום (שני) בישיבת סיעת מפלגת העצמאות כי המשט לעזה הוא פרובוקציה מיותרת, "אין ברצועת עזה משבר הומניטארי או משבר אחר. הבעיה העיקרית בעזה היא המשך כליאתו של גלעד והעובדה שצוברים שם באופן רצוף עוד רקטות שמאיימות על החלק הדרומי של מדינת ישראל. אין בעיה של העברת סחורות לעזה דרך נמל אשדוד, ובמקרה המיוחד של המשט הזה, אם יהיה צורך, גם דרך נמל אל עריש".

"אנחנו קוראים למארגני המשט, למשתתפיו ולממשלות שמנמליהן יוצאות הספינות להפסיק את הפרובוקציה הזאת ולא לתת לה יד", אמר שר הביטחון, "אנחנו קובעים שוב שההנחיה שאני נתתי לצה"ל, בגיבויו של הקבינט, היא לעצור את כלי השיט במידה והם ינסו להגיע. אנחנו נזהיר אותם מראש, נסביר, נאפשר כל סוג של הימנעות מחיכוך, אבל בסופו של דבר המשט איננו יכול לעבור לעזה. אנחנו לפיכך קוראים לגורמים לבטל אותו וקובעים שבמידה ובכל זאת ייצא ממנו חיכוך כלשהו או נזק כלשהו, האחריות היא על משתתפי המשט ועל מארגניו".

על גלעד שליט אמר "אנחנו מציינים 5 שנים לחטיפתו, ואני חוזר וקורא לכולנו לגלות ברגעים הקשים האלה גם סולידאריות וגם אחריות. אני משוכנע שאין מקום לחלק אותנו, לא את הציבור במדינה ולא את הנהגת המדינה, לכאלה שהיו רוצים לראות את גלעד בבית ולכאלו שאינם רוצים לראות אותו. כולנו רוצים לראות אותו, כולנו היינו שמחים מאוד לראות את אביבה ואת נועם ואת המשפחה מחבקים את גלעד בחזרה. אמרתי יותר מפעם אחת: אנחנו חייבים ואחראים – אנחנו אלה שהיינו אחראים, אמנם לא בזמן שהוא נחטף, אנחנו האחראים על משרד הביטחון ועל צה"ל כולו רואים כחובה עליונה שלנו להביא להחזרתו של גלעד שליט, בכל מהלך ראוי ואפשרי, אבל לא בכל מחיר".

שר הביטחון התייחס גם לנושא האיראני ואמר, "איראן פתחה היום בתרגיל רחב היקף, מנסים בין היתר טילי קרקע-קרקע, ביניהם טיל "עאשורא", שהטווח שלו מכסה הרבה מעבר למרחק שדרוש בין טהרן לישראל – הוא מכסה חלקים רחבים של המזרח התיכון, חלקים באסיה המרכזית. והאיראנים ממשיכים גם בפיתוח של טילים עם טווח ארוך יותר. אין ספק שהאיראנים ממשיכים לבנות יכולות התקפיות שקשורות בכוונותיהם ארוכות הטווח ובתכנית הגרעינית שלהם. אנחנו עוקבים בדריכות ובעיניים פקוחות אחרי התרגיל הזה ואחרי משמעויותיו".