סגן ראש המועצה אזורית שומרון, אהוד סטודניה, נפרד לפני זמן קצר מרבה של קריית ארבע חברון, הרב דב ליאור, לאחר ששוחרר מחקירה בלוד. את הרב עצמו לא ניתן להשיג בשעה זו אך סטודניה מספר על שיחתו עם הרב ליאור לאחר החקירה.

"הרב ליאור נסע בכביש המנהרות בגוש עציון לכיוון הישוב מגרון לישיבה מיוחדת. במהלך הנסיעה עצרה המשטרה את הרכב ונהגו של הרב התבקש מהרכב לצורך הצגת תעודות ורישיון. לפתע נכנס אדם לרכבו של הרב וביקש ממנו לצאת מהרכב ולהתלוות אליו".

הרב לא ביקש תעודה אך איש כוחות הביטחון הודיע לרב כי מדובר בנסיעה בת כמה דקות אך בפועל היא התארכה לכשעה עד הגעה ליחב"ל בלוד.

מאותו רגע נאסר על הרב להתקשר או להודיע לקרובי משפחתו על מיקומו. בחדר החקירות נשאל הרב על הסכמתו לספר "תורת המלך", לאחר מספר שאלות הסתיימה חקירה והרב שוחרר.

"לא ברור לי למה הדבר היה צריך להיעשות בדרך זו תוך מעצר באמצע נסיעה. בכל רגע ניתן להגיע לביתי ולשאול אותי שאלות", אמר הרב למקורביו. 

סגן ראש המועצה אזורית שומרון, אהוד סטודניה, אמר לערוץ 7, "ברור שמטרת המשטרה לא הייתה חקירה אלא ביזיונו של הרב. התגובה צריכה להיות ציבורית ונכונה. על כל חברי הכנסת לדרוש את כבודו של הרב. אני קורא לציבור שכואב את ביזיון התורה לצאת ולמחות ברחובות ישראל בעקבות המעשה הזה".

"הרב הודה לרבנים ולשרים שהתגייסו לשחרורו המהיר והביע תקווה כי ממשלת ישראל תפסיק את סתימת הפיות לרבני ישראל".