הרב אייכלר
הרב אייכלרצילום: פלאש 90

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ הרב ישראל אייכלר מחה בכנסת במילים חריפות ביותר, נגד מעצרו של הרב דב ליאור רבה של קרית ארבע.

"יום היסטורי היה היום בארץ-ישראל; הרב ליאור מקרית ארבע נעצר כאחד הפושעים, ברחובות ירושלים. באותה עיר, באותו יום כמעט נעשה לינץ' ביהודי, בעיסאוויה. אף מחבל אף חשוד אחד לא נעצר. זה קרה בתוך ירושלים ושלטון החוק לא פעל. רק מול רב מחברון, גדול בתורה, בן 80, ניצול השואה, פעלו בגבורה והוא נעצר. גיבורים על מי? יש עכשיו סערת רוחות בכנסת – אי אפשר להגזים לתאר את הזעם, המוצדק והצודק", אמר ח"כ אייכלר.

עוד אמר, "לא ניכנס לויכוח ההשקפתי בינינו בענין דינא דמלכותא דינא. כי מעבר לוויכוחים האידיאולוגיים וההשקפתיים, יש עניין של כבוד לתורה, ויש ביזיון לתורה. יש היום לגיטימציה בשלטון הרשע והזדון לפגוע ברב, באופן שלא היה מעיזים לעשות לפרופסור מחוגי השמאל. לא היו מעיזים לעשות כך גם למופתי ממסגד אל-אקצא. גיבורים על יהודים, גיבורים על הרב ליאור".

ח"כ אייכלר התייחס למהומה בנוגע לאוטובוס מהדרין ואמר, "גבורה דומה מופנית כלפי הציבור החרדי. השבוע עלתה פרובוקטורית בשם – גברת אלוני, על אוטובוסים מהדרין, כדי ליצור פרובוקציה. להראות שנשים נפגעות על אוטובוסים "מהדרין". ברוך השם, הציבור החרדי הוא ציבור בוגר. אף אחד לא פגע בה ואף אחד לא העיר לה".

"על מי אתם גיבורים? על חרדים ועל רבנים. פה הם מרגישים שהם מגשימים את הריבונות הציונית על ארץ-ישראל. כשמדובר מול האויב הערבי שרוצה לחסלנו, הם ממש מתחננים לשלום. גם אנחנו רוצים שלום. אבל עם היהודים שומרי התורה והמצוות הם מחפשים כל דרך שאפשר לעשות מלחמה", הוסיף ואמר, "רק מלחמות הם רוצים ורק נגד היהודים. אנחנו מקבלים את עול החוקים של המדינה, ואנחנו מכבדים את החוקים שלכם. למה אתם באים ומחפשים לעשות פרובוקציות באוטובוסים. גיבורים אתם?".

אייכלר ציין, "היום ועדת שרים לענייני חקיקה דחתה הצעה שלי לאפשר לאנשים חרדים לומדי תורה להתקבל למשרות בלי אפליה. בקשתי להכיר בהשכלה תורנית כמו השכלה כללית לגבי תואר שאיננו רלוונטי. הממשלה דחתה את זה, אותה ממשלה שאנחנו שותפים לה. אין זכות ליהודי חרדי להתקבל לשום עבודה בלי תואר אקדמאי, אבל באים עוד להעליל בכל העולם כולו שהחרדים לא רוצים לעבוד. החרדים רוצים להתפרנס על חשבון הציבור בשעה ש-700,000 אנשים מתפרנסים מכספינו, ממסינו".

לסיום אמר, "אני חושב שהיום זה יום מכריע. מדברים הרבה על התקוממות ה"קוטג'". אני קורא לכל הציבור הדתי המסורתי וציבור אוהב ישראל להתקומם נגד המעצר של הרב ליאור. כי זו רק סנונית ראשונה, שזה ממש כמו בימי סטאלין, כמו ברוסיה, שבאות מכוניות שחורות ועוצרות רבנים. לא יעלה ולא יבוא. יש עדיין רוב יהודי גדול בארץ-ישראל, חילוני ודתי, שלא ירשה את הדבר הזה, ובעזרת השם, מי שעשה את ההחלטה הזאת חייב לבוא על עונשו".