מכללת גבעת ושינגטון הוקמה לפני למעלה מ-50 שנה וכיום לומדות בה כ-800 סטודנטיות ויש גם קורס אחד לסטודנטים - חינוך גופני. אחד המאפיינים של המכללה, שהיא נמצאת בתוך קריית חינוך עם מוסדות נוספים, דבר שהופך את הקריה למקום בו מתנהלים חיי יום יום כמו בישוב קטן לאורך כל ימות השנה ולא רק חמישה ימים שבוע.

יו"ר ההנהלה הציבורית של הקריה, בנצי דל, סיפר בראיון לערוץ 7 על המכללה, "מסלולי ההכשרה במכללה לתואר ראשון הם באנגלית, תנ"ך, חינוך גופני, חינוך מיוחד, מדעים ומתמטיקה וישנה אפשרות לקבל תואר שני בחינוך גופני ובתנ"ך".

"אוירת המכללה היא ביתית וחמה ולא עוד מפעל קר לתעודות הוראה", ציין דל.

במכללה ניתן לקבל מגורים למשפחות הסטודנטיות, "ניתן לקבל תנאים מסודרים ונוחים באוירה כפרית בתוך הקמפוס, כך שהאשה יכולה ללמוד במכללה קרוב לבית, ובמרחק הליכה של 5 דקות יכול בן הזוג להמשיך את לימודיו התורניים בישיבת כרם ביבנה. גם לבנות יש מדרשה הנמצאת בתוך קריית החינוך, כך שבת יכולה לשלב לימודים תורניים יחד עם הלימודים האקדמאים".

"המורים למקצועות הקודש הם דתיים ברוח הציונות הדתית", מדגיש דל, "האוירה היא תורנית מובהקת ורוב המרצים מחזיקים בהסמכה לרבנות".

הכשרות בחדר אוכל של הקריה היא מהדרין, "יש חדר אוכל שמשרת את כל מוסדות החינוך במקום, כאשר יש למעלה מ-1,200 אוכלים בחדר אוכל והכשרות היא מהדרין. אגב", ציין דל, "יותר נח לקבל כשרות מהדרין - בניהול נכון באותו מחיר, אתה מקבל כשרות מהדרין ולא רגילה".

עוד הוסיף דל כי יש במקום תפילות סדירות לאורך כל השבוע, זאת בשל המגורים הקבועים במקום של קרוב לחמישים עובדים.

ובמקום לא פוסחים על המראה, "מי שמזדמן למקום רואה  מרחבי ירק, מדשאות, מראות כפריים נהדרים ושואל את עצמו האם אני בישוב בשומרון או במכללה? זה הרבה יותר דומה לאחד מהישובים היותר מטופחים ונקיים בשומרון ובכל זאת זה בין אשדוד לגדרה".