טקס הענקת הכנפיים
טקס הענקת הכנפייםדובר צה"ל
נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל בני גנץ השתתפו היום (חמישי) במסדר הכנפיים בסיום קורס טיס, בבסיס חיל האוויר בחצרים.
 
במהלך הטקס הוענקו כנפי טיסה לבוגרי קורס הטיס הטריים. זאת, בסופן של שלוש שנות הכשרה לתפקיד הקצין, הכשרת טייס ותואר אקדמאי מאוניברסיטת "בן-גוריון".
 
נשיא המדינה ניצל את הטקס על מנת לשגר מסר מרתיע כלפי איראן, "ישראל אינה מדינה קלת דעת. אנו מודעים לסכנות העומדות בפנינו, ובראשן הסכנה האיראנית".
 
לדבריו, "ממשלת איראן, שראשיה מאיימים בפומבי על קיום ישראל, משקיעה הון עתק בבניית מערכת צבאית וטרוריסטית בעלת אופי תוקפני".


פרס הוסיף, כי "איננו קלי דעת, אך גם לא אובדי עצות. איראן מגזימה בפרסום היכולת הצבאית שלה. ואני מציע לאיראן שלא לטעות ביכולותיה של ישראל, גם אם אינן פומביות. לאיראן אין יציבות ואין חירות ואני מאחל לה עתיד ללא רודנות. אנחנו נדע לעמוד בפני הסכנה האיראנית. נדע להתמודד עימה מבלי לוותר על שאיפתנו לשלום".
 
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בטקס למשט הצפוי לעזה, ואמר כי הוא "מבקש להודות למנהיגים רבים בעולם שהתבטאו ופעלו נגד משט הפרובוקציה, ובראשם מנהיגי ארה"ב ואירופה, מזכ"ל האו"ם וראש ממשלת יוון".
 
לדבריו, "לישראל הזכות המלאה לפעול נגד הניסיונות להכשיר את הברחת הטילים והרקטות ושאר כלי הנשק למובלעת הטרור של החמאס. החמאס הוא אויב אכזרי ופוגע בזדון בערינו בילדינו".
 
הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, אמר בטקס כי "היום מצטרף קולכם לקולו הרועם של צה"ל שאנו משיבים למבקשי רעתנו: אל תבחנו את כוחו של צה"ל. עוצמתנו היא עוצמתו של עם חזק ואיתן רוח- איננו ששים אלי קרב אך אנו נחושים ומוכנים לפגוע בכל מי שמבקש לקום עלינו. כל זמן שיש יישובים בישראל בטווח הפגיעה של החמא"ס, החיזבאללה ואחרים, אתגרכם הראשון במעלה, הוא הצבת מענה היקפי נגד אויבנו".



עוד הוסיף הרמטכ"ל, כי "כל עוד אנו נמצאים תחת מתקפות דה-לגיטמציה של תעמולה שקרית ומשטי שנאה, נמשיך לעמוד זקופים, חמושים באמת, מוכנים בעוצמה כנגד כל ניסיון לפגוע במדינת ישראל".



מפקד חיל-האוויר, אלוף עידו נחושתן, אמר כי "המזרח התיכון רוגש, מסביבנו תנועת יבשות ממש. בתוך אי היציבות, מודגש עוד יותר הצורך בשמירה על מדינת ישראל, כאי של יציבות. עוצמה צבאית היא משענת הכרחית בוודאי בעת הזו, ולחיל האוויר משקל מרכזי בעוצמה זו בכל תרחיש- כן ככוח מרתיע, הן ככוח מחץ מכריע והן כזרוע אסטרטגית. גמישותו וכושר הסתגלותו הגבוהים- חיוניים במיוחד בתקופה זו של אי וודאות".