אלקין
אלקיןפלאש 90

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, תוקף את קבוצת "אנשי הרוח" אשר דרשו מיו"ר הכנסת להדיח אותו ואת יו"ר ועדת חוקה, ח"כ דוד רותם, בעקבות תמיכתם ברב ליאור לאחר מעצרו.

לדבריו, "המכתב מעיד על חוסר הבנתם לגבי תהליכים דמוקרטים. אותם אנשי רוח מתוסכלים כנראה מהעובדה שהציבור בישראל אינו שותף לדעתם ולכן הם מנסים לחפש את הדרך להגיע לכותרות בלי להתייחס לעובדה שהציבור כבר אמר את דברו בבחירות וזה הם, אותם אנשי רוח,שנמצאים בצד הקיצוני והמסוכן של המפה".

אלקין מוסיף "מי שמרבה לדבר בשם החוק, הדמוקרטיה וחופש הביטוי ראוי שיכבד את חופש הביטוי של מי שחושב אחרת ממנו".

קבוצה של אנשי רוח פנתה אמש (מוצ"ש) ליו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, בדרישה להביא לפיטוריו של ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) מראשות ועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת, בעקבות תמיכתו הפומבית ברב דב ליאור והביקורת שמתח על פרקליטות המדינה בנושא.

"מעשיו של רותם השבוע פוסלים אותו באופן מוחלט לתפקידו", כתבו חברי הקבוצה בהם חתני פרס ישראל, פרופ' דוד הראל, הפסל דני קרוון, הפרופ' ירון אזרחי וכן הסופר ספי רכלבסקי, עורכת הדין טליה ששון והאדריכל הלל שוקן.

"רותם וחבורתו הזדעזעו דווקא מהפרקליטות ובמקום להגן מהקמים עליה הצטרפו להסתה נגד שי ניצן וקראו לפגיעה קשה בפרקליטות ובכלי העבודה שלה", אמרו אנשי הרוח והוסיפו כי, "הסתה זו של רותם מבהירה שתפקידו המרכזי בגל החקיקה הגזעני והאנטי-דמוקרטי איננו מקרי, והוא חלק מפעולה שיטתית נגד שלטון החוק בישראל. זה אבסורד שהדעת איננה יכולה לסבול שחבר כנסת היוצא באופן פומבי נגד אכיפת חוק ופוגע באמינות וסמכות רשויות אכיפת החוק בישראל יהיה ראש ועדת החוקה של הכנסת".



חברי ההתארגנות הודיעו במכתבם כי, "עד שלא יודח רותם מהתפקיד יש להשהות את דיוניה ולסרב להביא את החוקים הבאושים מבית מדרשו של רותם למליאה. אסור לשקוט עד שיוסר הקלון הזה מעל כנסת ישראל". לדבריהם, "יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט הוא תפקיד בעל חשיבות עצומה בדמוקרטיה הישראלית. ללא חוקה כתובה הוא מראשי המעצבים של החוקה הישראלית בפועל".