האם הופר הסכם בין המפד"ל לאמונה?

יו"ר המפדל, ח"כ זבולון אורלב כינס היום (שני) מסיבת עיתונאים בנושא – הפרת הסכם רוטציה במועצת העיר ירושלים בין גב' עדנה פרידמן המכהנת כחברת מועצה לבין עו"ד הרצל יחזקאל שהיה אמור להחליפה בתפקיד לפני כחודשיים

ח"כ אורלב הודיע כי במידה ופרידמן לא תכבד את ההסכם תנועת המפדל תתבע אותה בדין תורה.

ח"כ אורלב ציין במסיבת העיתונאים כי מדובר בהפרה בוטה ובלתי מוסרית של הסכם רוטציה עם הרצל יחזקאל החתום אישית על ידה יחד עם כל ראשי תנועת המפדל בעיר וכי על גב' פרידמן לכבד את חתימתה בהסכם ולפנות את מקומה לטובת עו"ד הרצל יחזקאל.

ח"כ אורלב כינס את העיתונאים לאחר שנפגש עם פרידמן בניסיון לשכנעה מספר פעמים לפנות את מקומה. כמו כן, גם ליאורה מניקה, יו"ר אמונה, חנה מלמד, יו"ר מכללת אמונה והנהגת סניף אמונה בירושלים שדרשו מעדנה פרידמן לכבד את הסכם הרוטציה ולהתפטר. ח"כ אורלב הבהיר כי דוד הדרי, סגן ראש העיר,הודיע לעדנה וכן לראש העיר וליו"ר אמונה כי על עדנה פרידמן לקיים ולכבד את הסכם הרוטציה.

ח"כ אורלב ציין כי עדנה פרידמן נבחרה בסניף רק למקום החמישי. הסכם הרוטציה הבטיח לה את המקום השלישי שבזכותו היא מכהנת כיום כחברת מועצת עיר. רק אמות מידה מעוותות ומסולפות יכולות לגרום לאי כיבוד ההסכם.  

המסמכים שהציג אורלב גם הפריחו את וטענותיה של עדנה פרידמן בדבר אי חוקיות ההסכם והדגיש כי ככל הדרוש תתכנס מועצת סניף המפדל בירושלים כדי לאשר את הדרישה של התפטרותה

ח"כ אורלב אמר "זה פוגע קשות בתנועה ובאמינותה של המפדל. ראינו בגב' פרידמן כח צעיר ומשכיל עולה וכעת אני נדהם והמום מהתנהגותה. למרות שישבתי איתה מספר פעמים והפצרתי בה לפנות את מקומה היא סירבה להתפטר. מאחר שהיא איננה מייצגת את היושר הציבורי והמוסר של המפד"ל אני רואה בכך מעשה אנטי מוסרי החמור יותר מאשר לעבור למפלגה אחרת . כאשת חינוך אני מצפה ממנה לנהוג ביושר, בהגינות, באמינות ובמוסריות ולהתפטר. במידה והיא תמשיך לסרב נאלץ לגשת לבית דין רבני-ציוני וכאישה דתייה אני מקווה שהיא תיאות לקבל את הכרעת הרבנים שיקבעו בין היתר על ידה". 

עו"ד הרצל יחזקאל אמר "היא פוגעת קשה בתנועה, במפד"ל, בתנועת הנשים "אמונה" בה היא חברה ואף ברצון לשריין את המקום השלישי לאישה כפי שהיה נהוג עד היום".

תגובת חברת מועצת העיר י-ם עדנה פרידמן: "ההסכם הנ"ל נולד בחטא מאחר והיה איום של הרצל יחזקאל שאם הוא לא יחתום ותובטח לו רוטציה, הוא ידאג לעיוות התוצאות הדמוקרטיות שהתקבלו בסניף המפד"ל. לא רציתי לפגוע בייצוג שנבחר דמוקרטית של הציבור הדתי לאומי טרום הבחירות. דרישתי החד משמעית לפני חתימת ההסכם שהוא יובא לאישור סניף המפד"ל נענתה בשלילה. חצי שנה מאוחר יותר הסתבר לי שכך גם דורשת חוקת המפד"ל, כך שההסכם כלל לא חוקי. לפני מס' שבועות נודע לי שההסכם ההיסטורי בין המפד"ל לאמונה קובע כי מקום שלישי משוריין לאשה לקדנציה מלאה. הסכמים חוקיים יש לכבד".