דו"ח ועדת פאלמר לבדיקת אירועי המשט יקבע כי הסגר על עזה חוקי. אולם מנגד ימתח ביקורת על הכוח המופרז שהפעילה ישראל על המרמרה, כך מתברר הערב (רביעי).

הדו"ח אמור היה להתפרסם מחר, אולם פרסומו נדחה לנוכח אי הצלחתן של ישראל וטורקיה לגבש הסכמות ביניהן. בשיחות שניהל השר יעלון עם בכירים טורקיים דרשו הטורקים התנצלות מצד ישראל, אך ישראל סירבה להתנצל, למרות שהסכימה להעברת פיצויים למשפחות החללים.

כאמור, הדו"ח, אותו חיברה הועדה בה לקחו חלק ראש ממשלת ניו-זילנד לשעבר ג'פרי פאלמר, נשיא קולומביה לשעבר אלברו אוריבה, הנציג הישראל יוסף צ'חנובר והנציג הטורקי אודזם סנברק, מותח ביקורת חריפה על ארגון ה-IHH, שהוציא לדרך את ה"מרמרה", ואף מעביר ביקורת על ממשלת טורקיה בראשותו של רג'פ טאיפ ארדואן ומעורבותה בארגון המשט, בו נהרגו תשעה אזרחים טורקים.

הועדה אף צפויה למתוח ביקורת על הוועדה הממשלתית שהקימה טורקיה לבדיקת המשט, זאת לעומת ישראל אשר הדו"ח מציין כי הקימה ועדה עצמאית ובלתי תלויה. 

הדו"ח אמנם יקבע כי ישראל פעלה על-פי החוק הבינלאומי בכל הנוגע לסגר על רצועת עזה, אולם ימתח עליה ביקורת בכל הנוגע להשתלטות על המרמרה ויקבע כי חיל הים "פעל מוקדם ובכוח רב מדי".