קריית שמונה
קריית שמונהצילום: פלאש 90

מוסדות התרבות בעיר קריית שמונה ממשיכים להיות סגורים בשל גירעונות כבדים של מיליוני שקלים. מסתבר שלמרות כל ההבטחות של הממשלה הכסף טרם הגיע ובמטה המאבק בעיר מזהירים שאם הכסף לא יגיע עד לפתיחת שנת הלימודים בתי הספר יישארו סגורים ב-1 בספטמבר.

יו"ר ועד ההורים וחבר מטה המאבק משה ניסימיאן מצר על כך שהממשלות מבטיחות הבטחות אך לא עושות דבר. "למרות כל ההבטחות הכסף לא הגיע. אם המתנ"סים לא ייפתחו גם בתי הספר ישבתו בראשון לספטמבר".

הוא קורא לממשלה לספק פתרון לאומי לבעיות הקשות איתם מתמודדים תושבי העיר הצפונית, "קריית שמונה צריכה לקבל עדיפות לאומית בכל המישורים. יש בעיר בעיות רבות. יש מחסור חמור בתעסוקה, הבטיחו לנו עוד בתקופת ממשלת אולמרט להקים כאן מפעל עוגן שיספק תעסוקה, כלום לא קרה. גם בתחום הדיור, יש פרויקט תקוע של 1000 יחידות דיור. אנחנו רוצים שיתייחסו לעיר לא רק בעיתות של מלחמה. אנחנו הגבול הצפוני והקשה של מדינת ישראל ואנחנו רוצים פתרונות".

 ניסימיאן טוען שללא תמריצים אף מפעל לא יעבור לעיר הצפונית. "צריכים פתרון לאומי. להעביר לכאן מפעל זה עלויות גדולות. בלי שהמדינה תתן תמריצים שום דבר לא יקרה. זו חובתה של המדינה כלפי תושבי קריית שמונה, מגיע לנו מקומות תעסוקה ומפעלים כמו בגוש דן חיפה וירושלים. לצערי כל הפוליטיקאים מבטיחים הבטחות בבחירות ואחר כך נעלמים, אמרו לנו תצביעו לביבי בפועל רק דיבורים אין מעשים, ממשלות המערך עזרו לנו יותר מממשלות הליכוד".