מחליפים שקלים ודולרים
מחליפים שקלים ודולרים

החלטת הקונגרס להפסיק את הסיוע הכספי לפלסטינים במידה ויפנו לאו"ם מעוררת זעם בקרב ההנהגה הפלסטינית. תנועת פתח יצאה בהודעה בה היא טוענת, כי החלטת הקונגרס האמריקאי להפסיק את הסיוע לפלסטינים עם הפנייה לאו"ם להכרה במדינה פלסטינית הינה החלטה מקפחת ובלתי מוצדקת, וכי הפנייה לאו"ם אינה צעד חד צדדי.

דובר התנועה, אסאמה אלקואסמי, הבהיר בהודעה, כי ההנהגה הפלסטינית מחוייבת לכל ההסכמים הבינ"ל ולחוק הבינ"ל, בזמן שישראל נחושה להפר את החוקים והאמנות הבינ"ל. החלטות מסוג זה, טען אלקואסמי, נותנות לישראל אור ירוק להמשיך במדיניות הדיכוי וההפלייה הגזענית כלפי העם הפלסטיני ודוחפות את האזור לעבר אלימות ופיצוץ.



נימר חמאד, בכיר ברשות, הגדיר את החלטת הקונגרס כפגיעה באינטרסים של ארצות הברית באזור. חמאד, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "ופא", כי הקונגרס הוכיח שוב שהוא תומך נלהב במדיניות ממשלת ישראל, שכן ההחלטה עומדת בסתירה לטענותיה של ארצות הברית לפיהן היא מגנה על הדמוקרטיות ועל חופש העמים, ועל זכות העמים להגדרה עצמית. חמאד הדגיש, כי ההחלטה תומכת במדיניות הכיבוש ובפגיעה בזכויות האדם הפלסטיני.



חמאד ציין, כי מי שעומד מאחורי ההחלטה הינו הלובי הישראלי בארצות הברית המעוניין להפעיל לחצים על הפלסטינים בכדי שיוותרו על הפניה לאו"ם להכרה במדינה.