ילדים
ילדיםפלאש90

המכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת הכללית, יחד עם המכון לגסטרואנטרולוגיה, תזונה ומחלות כבד במרכז שניידר, החלו במחקר חדש לטיפול בהאצת גדילה בילדים.

במסגרת המחקר, פותח במרכז שניידר תוסף תזונה ייחודי הצפוי להאיץ את גדילת הילדים. המשתתפים במחקר, ילדות בגילאי 3 – 7 וילדים בגילאי 3 – 8, אשר גובהם ומשקלם נמצאים מתחת לאחוזון 10, יטופלו במשך 6 חודשים בתוסף התזונה החדש או בתכשיר דמה (פלצבו). לאחר תקופה זו יטופלו כל הילדים המשתתפים במחקר במשך 6 חודשים נוספים בתוסף התזונה החדש.

מטרת המחקר לבדוק האם באמצעות תוסף התזונה ניתן לשפר ולהאיץ את תהליך הגדילה של ילדים נמוכים ורזים ולשפר משמעותית את איכות חייהם. הפורמולה התזונתית החדשה פותחה על ידי צוות מומחים משניידר והיא מכילה תמהיל של קלוריות, ויטמינים ומינרלים הדרושים לגדילת ילדים. המחקר מאושר על ידי ועדת הלסינקי של מרכז שניידר לרפואת ילדים.

הערכת גדילתו של ילד נעשית על ידי מדידת גובה, משקל והיקף ראש. קיימת חשיבות במעקב אחרי מדדים אלו, שכן סטיה מדפוס הגדילה הנורמלית יכולה להעיד על בעיה באחת ממערכות הגוף השונות. מעקב תקופתי מאפשר לדעת את מיקומו של הילד באחוזוני הגדילה ביחס לבני גילו, את קצב הגדילה ואת דפוס הגדילה. הגובה הסופי של הילד תלוי בפוטנציאל הגנטי שלו אך גם במשתנים נוספים כגון: גיל הופעת תהליך ההתבגרות, מהירות ההתבגרות, המצב התזונתי והבריאותי של הילד, פעילותו הפיסית, ועוד.