עשרות מראשי הגרעינים התורנים מכל הארץ נפגשו היום (שני) לישיבה חגיגית עם שר החינוך גדעון סער, במשרדו בירושלים. בפגישה השתתפו בין היתר, הרב אלישע וישליצקי, מנכ"ל "קרן קהילות" שי טובל, יו"ר "שעלי תורה" הרב רחמים נסמי, מנכ"ל ה-O.U ישראל הרב אבי ברמן, חבר מועצת העיר שדרות, אלון דוידי, ראש הגרעין התורני בתל אביב אריאל דורפמן וראשי ומנהלי גרעינים תורנים בכל הארץ.

בישיבה אמר שר החינוך שהוא מאוד מאמין בעשייה החברתית והחינוכית החשובה של הגרעינים התורנים ובהמשך להערכתו הגדולה לגרעינים התורנים, הוא החליט כבר בשנה שעברה להגדיל את תקציב הגרעינים התורנים במיליון ש"ח נוספים ובשנה הבאה הוא מתכוון לתת לכך גם ביטוי תקציבי גדול יותר ולהכפיל את התקציב השנתי משלוש מליון ש"ח לחמש וחצי מליון ש"ח.

השר הוסיף ואמר לראשי הגרעינים התורנים שלא ניתן להפריד בין הציונות והיהדות והציונות לא יכולה להתקיים בלי הבנה והכרת ההיסטוריה והתרבות היהודית ולכן כשר חינוך אני משקיע רבות בהגדלת התקציב והשעות ללימודי יהדות בבתי הספר הממלכתיים, אני גם מזהה שהאנטי שהיה לציבוריים שונים בחברה הישראלית ללימודי היהדות נעלם ויש ציפייה גדולה בקרב ההורים של היום שמערכת החינוך תעניק לילדיהם את התכנים היהודים שהם לא יכולים להעניק לילדיהם.

אני רואה את הגרעינים התורנים שכשותפים לדעתי זאת. בפעילותם הם מקדמים את הכנסת התכנים היהודים והיא מפילה את החומות בין המגזרים השונים.

בסוף הישיבה הודיע שר החינוך גדעון סער שהוא מקבל את הצעתו של הרב אלישע וישליצקי שהציע במהלך הישיבה להקים צוות קבוע של שיתוף פעולה בין משרד החינוך לראשי הגרעינים התורנים. שר החינוך הודיע שבראש הצוות החדש יעמוד סמנכ"ל המשרד מנחם כהן ושמטרתו תהיה להציע כיוונים חדשים לפעילות וכמו כן היא תפטור בעיות נקודתיות כאלה ואחרות הקשורים לגרעינים התורנים שיכולות לעלות מידי פעם.