לא בבית ספרנו. מילר
לא בבית ספרנו. מילרפלאש 90

בעקבות סירובם של בית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית והפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה לנגן את ההמנון בטקס חלוקת התארים, הודיע ועד ראשי האוניברסיטאות כי מן הראוי להשמיע את ההמנון הלאומי בטקסים רשמיים וכי ידון בסוגייה בישיבתו הקרובה.

ההודעה באה לאחר שהבוקר קיימה ישיבת ועדת החינוך של הכנסת דיון בנושא, ויו"ר הועדה ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) תקף בחריפות את ועד ראשי האוניברסיטאות על כך שלא שלחו נציגים ואף הזהיר כי ימשיך ויקדם את הצעת החוק בנושא אם לא יקבלו החלטה בעניין.

בתגובה לדבריו של מילר שיגרה יו"ר ור"ה ונשיאת אוניברסיטת בן גוריון פרופ' רבקה כרמי מכתב בו כתבה כי "לא הייתה בשום פנים ואופן כוונה מצד ועד ראשי האוניברסיטאות להחרים את הדיון בועדת החינוך של הכנסת" והודיעה על עמדתו העקרונית של הועד בעניין.

מילר אמר כי "על ועד ראשי האוניברסיטאות לקבל החלטה חד משמעית להשמיע את ההמנון הלאומי בכל הטקסים הרשמיים ולהפוך את הנוהג לנוהל. מדובר בפעולה שאינה קשורה לחופש הביטוי האקדמי ומבטאת את חלקה וגאוותה של מדינת ישראל במקבלי התארים הטריים והשקיעה בכל אחד ואחד מהם אלפי שקלים. חקיקה תהיה המוצא האחרון." סיכם.