על מה הם מפגינים? סער
על מה הם מפגינים? סערפלאש 90

שר החינוך, גדעון סער, ממשיך ביישום ההרחבה של צו חוק חינוך חובה, אשר מחיל את חובת הלימוד גם על  תלמידי כיתות י"א-י"ב. הצו נועד לתקן את חוק חינוך חובה הישן אשר החיל את חובת הלימוד עד לכיתות י' ובמקום זאת להחילו גם על תלמידי כיתות י"א-י"ב.

כאמור, לקראת שנת הלימודים הקרובה, תשע"ב,  יכללו בצו עוד 17 יישובים חדשים אשר מצטרפים לעוד ארבעים וחמישה יישובים, אשר נכנסו אל הצו בשנתיים האחרונות (תש"ע ותשע"א). בסך-הכל ייכללו בצו 62 יישובים. יצויין כי היישובים הנכללים בצו  הינם במדד סוציו אקונומי 6 ומטה.

היישובים החדשים הנכללים בחוק הם: אשקלון, באקה-ג'ת, בית שמש, ג'לג'וליה, דאלית אל-כרמל, חולון, טייבה, טמרה, כסיפה, כפר קאסם, מודיעין עילית, נצרת, נצרת עילית, נתניה, עספיא, פתח תקוה, שפרעם.

מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני, הציג הבוקר (שלישי) בועדת החינוך של הכנסת את הצו המעודכן לשנה"ל תשע"ב הכולל את היישובים החדשים.

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ אלכס מילר, בירך על ההתקדמות בהרחבת לימודי החובה ואמר כי "יחד עם החקיקה האוסרת על העסקת תלמידים בשעות הלימודים נותן הצו הנוכחי פתרון מקיף למניעת נשירת תלמידים ממערכת החינוך שנובעת לא רק מחוסר אינטגרציה אלא גם ממרכיבים נוספים כמו מצב סוציו -אקונומי בעייתי ומשברים אישיים. אני מקווה שבשנה הבאה ייכנסו לרשימה גם תלמידי ירושלים ונחצה את רף 50 האחוזים של לימוד חובה בכיתות י"א וי"ב".

ממשרד החינוך נמסר כי המשרד ממשיך ללוות את יישום החוק ברשויות המקומיות שנכללו בצו כבר בשנות הלימודים תש"ע ותשע"א על מנת להבטיח את יישום החוק באופן מיטבי בכלל היישובים.