אמבולנס
אמבולנסצילום: אביעד אבן חן

רס"ב א.כהן, שוטר לשעבר בבית המעצר באריאל, ליווה במסגרת תפקידו לפני כשש שנים עצורים פלסטינים.

במהלך הנסיעה בעיר אריאל התנגש הרכב ברכב אחר, אמבולנס שהוזמן למקום פינה את העצורים הפלסטינים וכהן ליווה אותם לבית החולים. לאחר מספר חודשים קיבל כהן להפתעתו מכתב ממד"א בו הוא נדרש לשלם את השירות של האמבולנס בסה"כ 370 ₪, כהן פנה לקצין רווחה והעביר לו את כל המסמכים.



לאחר מספר שנים קיבל כהן מכתב התראה ממשרד עו"ד שי ארז – רונן פרץ ושות' בו הוא נדרש לשלם 965 ₪ (קרן החוב + הוצאות גביה + ריבית), כהן פנה לעו"ד פרטי וזה ניסה להגיע להסדר אך לשווא.

כהן מספר לערוץ 7 כי לצערו הוא "נפל בין הכיסאות", "אנני מבין מדוע מד"א או משרד עו"ד לא פונה למשטרה וגובה את החוב? מדוע מד"א גובה ממני את החוב ולא מהפלסטינים שקיבלו את השירות? כנראה שקל למד"א לאיים על שוטר שבסה"כ עשה את תפקידו וליווה את העצורים". בשבוע האחרון שילם כהן מכספו את החוב והתיק נגדו נסגר.



ממד"א נמסר "אנו מציעים למר כהן לפנות אלינו במכתב ונשקול את בקשתו".



ממשרד עו"ד שי ארז-רונן פרץ ושות' נמסר, "אנחנו לא מאיימים אף פעם על אף אחד. שליחת מכתב התראה על הוצאה לפועל היא על פי דין.  כמו כן אדם שעולה על האמבולנס עליו לדאוג ולוודא מי ישלם את התשלום על השירות הניתן על פי מד"א. הצענו למר כהן לכסות את  עצמו ולשלם כדי שבסוף לא יתבעו אותו בהוצאה לפועל והקנס יוכפל, ומציעים למר כהן לפנות למשטרה על מנת לקבל את כספו חזרה".