גיל הפרישה יישאר על 62

הכנסת אישרה היום בקריאה טרומית את הצעת החוק של יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק, הקובעת כי המצב הקיים יישמר ונשים עובדות תוכלנה להמשיך ולפרוש בגיל 62, כאשר תשמרנה להן הזכות להמשיך ולעבוד עד הגיען לגיל 67.

הצעת החוק מביאה הלכה למעשה לקבורתן של המלצות וועדת ניסן להעלות את גיל הפרישה לנשים ל-67.



ההצעה זכתה לתמיכתם של רבים מחברי וחברות הקואליציה שזכו לחופש הצבעה לאחר שגורמים שונים בקואליציה הבהירו כי לא ישמעו למשמעת קואליציונית באם יוחלט להצביע נגדו.



יוזמת החוק יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק, בירכה על אישור החוק ואמרה: "היום הוא יום שמח לנשים במדינת ישראל. הוכחנו לאנשי האוצר שהם לא יכולים לפגוע באזרחי המדינה ללא הגבלה, כי מסתבר שיש גזירות שהציבור פשוט לא יכול לעמוד בהן.  השוויון לא מתחיל מהסוף – השוויון מתחיל בהתחלה – שוויון בתעסוקה, שוויון בהזדמנויות. שכר הנשים בכל הדרגות עדיין נמוך משכר הגברים, פחות נשים מתקדמות לתפקידי ניהול, יותר נשים מועסקות בעבודות דחק בשכר מינימום או נמוך מזה והרבה יותר נשים נפלטות בגיל מבוגר משוק העבודה ונותרות ללא פנסיה וללא קצבת זקנה. במקום לפגוע עוד יותר בנשים העובדות, טוב תעשה המדינה באם תפעל למיגור האפליה נגד נשים בשוק העבודה".



ח"כ איציק הודתה לשרים לימור לבנת ואביגדור ליברמן וגורמים נוספים בקואליציה שסייעו במאבק לביטול הכוונה להעלות את גיל הפרישה לנשים.