בני גנץ גדי אייזנקוט יאיר גולן
בני גנץ גדי אייזנקוט יאיר גולןדו"צ

אלוף יאיר גולן נכנס היום (רביעי) לתפקידו כמפקד פיקוד הצפון, בטקס שנערך בבסיס מפקדת הפיקוד בצפת, במעמד הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, וחברי פורום המטה הכללי. אלוף יאיר גולן החליף בתפקידו את אלוף גדי אייזנקוט, אשר כיהן בתפקיד במשך ארבע שנים ותשעה חודשים ועתיד לצאת ללימודים.

המפקד היוצא, אלוף גדי אייזנקוט, אמר בטקס "לתפקיד מפקד פיקוד צפון נכנסתי מספר שבועות לאחר סיום מלחמת לבנון השנייה, שאתמול מלאו לה 5 שנים. הגעתי בתחושה מעורבת של אחריות ושותפות להתנהלות המלחמה ותוצאותיה, אך גם עם ההכרה שהישגי מלחמת לבנון השנייה גדולים משמעותית ממה שהצטייר מיד לאחר המלחמה. ימי הנכבה והנכסה לפני מספר שבועות יצרו דפוס חדש של שימוש באזרחים אלימים לחבלה בתשתיות ביטחוניות וניסיונות חדירה לשטח ישראל, דפוס שחייב התאמת המענה, אך יותר מכך מלמד על השינויים המתרחשים באזורינו ומחייבים אותנו למעקב וערנות גבוהה על מנת לתת מענה לאיומים המשתנים, כאשר רק צה"ל דרוך וחזק יבטיח את השקט. אני מבקש לאחל לך יאיר הצלחה ולהיפרד בהצדעה מחיילי ומפקדי פיקוד הצפון ולהודות שוב על הזכות שהייתה לי לפקד עליכם".

מפקד הפיקוד הנכנס, אלוף יאיר גולן אמר, "בחרדת קודש, בגאווה ובענווה, אני מקבל היום את הפיקוד על פיקוד הצפון. כאן בצפון עוצבה דמותי כלוחם וכמפקד. כאן בצפון איבדתי מעטים מחבריי ורבים מפקודיי. אני חוזר לצפון כבן השב הביתה, שמח על כך, ומודע היטב לגודל המשימה העומדת בפניי- בפנינו. אני מתחייב לעשות כל שלעיל ידי על-מנת לשפר את מוכנות הפיקוד למלחמה ולאירועי החירום שבשגרה. אני מתחייב לעשות זאת במרץ, באומץ לב ובנחישות".

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ אמר "למרות הרגיעה היחסית שידענו בשנים הללו, אנו עדים לתמורות מובהקות מעבר לגבולותינו הצפוניים אשר הציבו את הפיקוד בעת האחרונה במבחנים מורכבים, בהם עמד באיתנות. צה"ל שומר על ערנות ודריכות לכל שינוי והתפתחות שעלולים לערער את השקט הזה. אנו, המכירים את הפיקוד דרך הרגלים, אנו שלחמנו בו במשך למעלה משלושים שנה – יודעים כי מאחורי מעטה הרוגע נמצאים ארגוני טרור וממשלים עוינים המבקשים לפגוע במדינת ישראל ובאזרחיה".

"במעמד זה, נאמר יחדיו לכל שונאינו ואויבנו: אל לכם לבחון את כוחו של צה"ל ואת נכונותו לעשות כל הדרוש והאפשרי בכדי להגן על מדינת ישראל ואזרחיה".

טקס החלפת המפקדים היום. דו"צ