אופנועים סמויים במסדר
אופנועים סמויים במסדרצילום: אגף התנועה

אגף התנועה של משטרת ישראל הקים, לראשונה בתולדותיו, זרוע מבצעית של אופנועים סמויים בסיירת הארצית, אשר תמנה תחילה כעשרה אופנועים שיבצעו אכיפה לצד משטרת התנועה הארצית וישתתפו במבצעים הנערכים ע"י היחידה המרכזית של אגף התנועה ובכלל זה  - מעקבים ומעצרים. 

כידוע, רוכבי האופנועים של משטרת התנועה הארצית בעלי יתרון יחסי על פני ניידת, בכל הקשור לעבירות (בפרט בעת עומסי תנועה), מהירות תגובה באירועים וכמובן - הופעה ודרכי פעולה מרתיעים כנגד עברייני תנועה בכל כלי רכב, לרבות  אופנועים אחרים. 

הקמת היחידה התאפשרה בתום פיילוט שנערך לאחרונה, במסגרתו נלקחו עשרה אופנועים משטרתיים כבדים מסוג BMW 1200  ובוצעו בהם שינויים חזותיים המסווים כל פרט משטרתי, אשר יחשף רק בעת הצורך.

א. הורדת הפנס המהבהב מעמוד גבוה אחורי (תורן) והסלקה מתחת לארגז אחורי (נראה בעת ההפעלה).

ב. הורדת ארגזים צדדיים עם לוגו אגף התנועה - המזוהים אם האופנועים המשטרתיים הגלויים.

ג. הסתרת הכיתוב והלוגו שעל מיכל הדלק משני הצדדים ע"י יריעה שחורה  הנשלפת בחלקה באמצעות סקוץ' וחושפת את הכיתוב "משטרה"  בעת הצורך .

ד. הסתרת הפנסים המהבהבים המוצבים מלפנים  (פנסים בצבע כחול אדום) ע"י רשת שחורה, שרק בעת ההדלקה נראים למרחק.

ה. השחרת מגן קדמי לשם הסתרת הלוגו המשטרתי.

ו. החלפת לוחית הרישוי  - מלוחית שטרתית -אדומה לאזרחית- צהובה (כמו שאר האופנועים).



פרטי הלבוש של שוטרי הסיירת, לרבות אמצעי המיגון, מוסווים. בעת הפניה לאזרח מופעלים אמצעי הזיהוי הנדרשים לשם ביצוע האכיפה בבטחה במשטרה מעריכים כי היחידה החדשה תהווה הרתעה כנגד נהגי דו-גלגלי המסתירים ומקפלים את לוחיות הרישוי תוך ניסיון בריחה מניידות.