סכנת התבוללות ב"רמי לוי"

בימים הקרובים ייצאו בארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש) בקמפיין חדש הקורא להורים לא לשלוח את בנותיהם לעבוד ברשת 'רמי לוי' סניף גוש עציון וזאת מחשש כי יצרו קשר עם ערבי.



מנכ"ל ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, מסביר את המהלך לערוץ 7  "לפני שנה רמי לוי רצה לפתוח מרכז קניות בגוש עציון, חששנו שתיהיה בעיה של התבוללות במקום, הרב פרל והרב ליאור פנו לציבור שלא לקנות ממנו בשל התבוללות, מיד לאחר מכן רמי לוי נפגש עם הרבנים והבטיח להם הבטחה שיהיה אחראי על נושא התבוללות והבטיח שלא יהיה אורזנים ערבים בקופות והרבנים הסירו את החרם".



גופשטיין מספר כי, "בשבוע האחרון התברר לנו שיש בחורה בוגרת שירות לאומי ותושבת האזור גוש עציון שעבדה ברמי לוי ומספר חודשים היא בקשר עם צעיר ערבי. בשבוע האחרון הוריה עלו על הקשר וכמעט שהיה מאוחר מדי. התיק היה ארוז והבחורה הייתה מוכנה לעזוב עם הערבי שהיה אורזן בקופה שלה ברמי לוי. את הבחורה הזו אני מקווה שהצלחנו להציל, הערבי פוטר ואני מקווה שזה לא מאוחר מדי. לצערנו אנחנו מקבלים עוד טלפונים על כך שבסניף רמי לוי בגוש עציון יש מקרים בהם בנות יהודיות יוצאות עם ערבים".



גופשטיין יוצא בקריאה לכל ההורים, "אני קורא מכאן לכל האימהות 'אל תתנו לבנות שלכם לעבוד ברמי לוי זה מסוכן', אל תתנו לבנות שלכם לעבוד עם ערבים, תשמרו על הבת שלכם. יש מספיק מקומות ראויים לעבודה לבנות יהודיות. הפתרון היחיד לבעיית ההתבוללות היא המניעה, לא מעט בנות הכירו ערבים ומה שהתחיל כקשר בעבודה ידידותי נמשך והגיע עד לכדי נישואין והתאסלמות".



תגובת רמי לוי: "בסניף גוש עציון יש דו-קיום המתבטא ביהודים וערבים שעושים קניות יחד, תוך מתן כבוד הדדי אחד לשני".