לא עולה למונית.
לא עולה למונית.פלאש 90

נהג מונית מירושלים שסירב להסיע זוג עיוורים, המלווים בכלב נחייה יפצה כל אחד מהם ב-2,000 שקלים. כך פסק סגן נשיא בית משפט השלום לתעבורה בירושלים, יוסף ריבלין.

בנוסף על תשלום הפיצוי הטיל בית המשפט על נהג המונית קנס בסך 1,000 שקלים ופסל את רישיון הנהיגה שלו לתקופה של שלושה חודשים. הנהג גם חוייב לחתום על התחייבות בסך 5,000 שקלים להימנע מלעבור עבירה דומה במשך שלוש שנים.

זוג הנוסעים פנה בתלונה למשרד התחבורה. בתום חקירת התלונה הוחלט במשרד התחבורה להגיש כתב אישום לבית המשפט כנגד נהג המונית.

יצוין כי בשל חומרת העבירה וריבוי מקרים בהם נהגי מוניות מסרבים להסיע עיוורים מלווים בכלב נחייה, החליט משרד התחבורה לתבוע בבית המשפט פיצוי אישי גבוה למתלונן, זאת בנוסף לקנס הכספי.

מכתב האישום עולה כי הנוסעים, זוג עיוורים המלווים בכלב נחייה, הזמינו מונית בטלפון וביקשו להסיעם מביתם שבהר נוף יחד עם כלב נחייה, המסייע להם בשל היותם לקויי ראיה.

נהג המונית הגיע סמוך לביתם של המתלוננים אולם לאחר שהבין כי מדובר בזוג עיוורים, המלווים בכלב נחייה, עזב את המקום מבלי לדבר איתם כלל. הזוג נאלץ להזמין מונית אחרת מתחנת המוניות.

סגן נשיא בית משפט השלום לתעבורה ציין בגזר הדין כי הנאשם הביע חרטה בבית המשפט וטען כי הביע חרטה גם בפני המתלוננים, אף כי לא הוצגה לכך כל ראיה. "בשוקלי את הטיעונים וחומרת העבירות מצאתי לנכון מחד להקל בקנס ומאידך להכביד בפיצוי", הוסיף השופט ריבלין.