תיעוד: צה"ל משתלט על הספינה

לוחמי חיל-הים עלו בצהריים (ג) על הספינה "כראמה". מצה"ל נמסר כי העלייה על הספינה התבצעה בהתאם להחלטת הדרג המדיני ולאחר שמוצו כל הפניות הן ישירות לספינה והן באמצעות הצינורות הדיפלומטיים, למנוע מהספינה מלהגיע לחופי עזה.



עוד נמסר כי הפעולה בוצעה לאחר מספר רב של פניות שנעשו לאנשי הספינה בטווחים שונים בים. משהבהירו אנשי הספינה כי אין בכוונתם לשתף פעולה ולהיעתר להזמנה להגיע לנמל אשדוד, הוחלט כאמור להשתלט על הספינה להביאה לנמל אשדוד.



"הכוח פעל על פי תכנון ונקט בכל הפעולות הנדרשות על מנת להבטיח את שלומם של החיילים ושל המפליגים על סיפון הספינה. עם סיום ההשתלטות נבדק שלומם של המפליגים והוצעו להם מזון ושתייה", מסר דובר צה"ל.



עם הגעת הספינה לנמל אשדוד יועברו הנוסעים לטיפול גורמי המשטרה ורשות ההגירה במשרד הפנים.



דובר צה"ל מדגיש כי כל גוף או מדינה המבקשים להגיע לעזה או להעביר סיוע הומאניטארי יכולים לעשות זאת באופן חוקי ומסודר בכל עת דרך המעברים היבשתיים ובתיאום עם הרשויות בישראל.

שר הביטחון, אהוד ברק, מברך את הרמטכ"ל , רא"ל בני גנץ, מפקד חיל הים, האלוף אליעזר (צ'ייני) מרום ולוחמי צה"ל על ההשתלטות החלקה היום על ספינת "דיגניטה אל-כראמה".

שר הביטחון, אהוד ברק, ציין את פעילותם של אנשי משרד ראש הממשלה, משרד החוץ ומשרד הביטחון, שבפעילות מדינית מאומצת הצליחו לדלל את מספר המשתתפים והספינות במשט.