צור תוקף את חלוץ בטקס. היום
צור תוקף את חלוץ בטקס. היוםפלאש 90

יואב צור, האב השכול אשר הטיח אתמול דברים קשים ברמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, מסביר בראיון לערוץ 7 מדוע בחר דווקא בהזדמנות הזו בכדי לבטא את מחאתו וטוען כי לחלוץ היו מטרות זרות בהגעה לאזכרה.

צור, אביו של סמל איתמר צור ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה, תקף את הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ כשהגיע לטקס האזכרה לחללי מלחמת לבנון השניה, "חמש שנים לא ראינו אותך פתאום באת?". צור המשיך וקרא לעברו "באת לגזור קופון". חלוץ לא הגיב לקריאות.

צור ישב מאחורי הרמטכ"ל לשעבר שהודיע על הצטרפותו לקדימה ולא ויתר, "למה באת לפה רק עכשיו? איך הכנת את הצבא למלחמה דן חלוץ". בתום הטקס לאחר שירת ההמנון המשיך צור בצעקות לעבר רא"ל מיל' חלוץ: "מה עשית לפני המלחמה!? אנחנו לא שוכחים! כל החיבוקים לא יעזרו. לא תגיע לפוליטיקה".

צור מספר כי קיבל הרבה שיחות תמיכה בעקבות המעשה, "פתאום הוא מגיע לאירוע ממלכתי. היו לו חמש שנים לבקר והוא לא בא. לו הוא היה מקדיש שעתיים בחודש למשפחות השכולות, זה היה מוריד את הכעס עליו. הוא לא בא לטקס בגלל אנושיות, אלא הוא ניסה להפריח בלון ניסוי, לראות אם זה יעבור או לא יעבור. אתמול הפלנו לו את הבלון".

בנו של צור, איתמר, נהג טנק בחטיבה 188, נפל יחד עם כל חברי הצוות בתשעה באב במהלך קרב ברג' אמין, וצור משוכנע שהוא משמש פה לכל אותם חיילים שנפלו בגלל הכנה לקויה של הצבא למלחמה, "דן חלוץ היה סגן רמטכ"ל שנתיים לפני המלחמה ורמטכ"ל שנה לפני, היה לו הרבה זמן להכין את צה"ל למלחמה. הם החליטו לפתוח במלחמה בלי להכין את הצבא. ביום המלחמה חלוץ התעסק עם המניות שלו. אני משמש כפה לעלבונם של בני איתמר וחבריו מחטיבה 188 שהיו להם טנקים מצוינים, אבל הם לא התאמנו במשך שנתיים לפני המלחמה".

צור יחד עם רעייתו, שניהם קציני שריון, מתביישים בשביל בנם שדן חלוץ מתכוון לחזור לפוליטיקה, "היינו שותפים מלאים לצבא העם, וחבל שביום פקודה כל זה נעלם. זרקו אנשים לזירה והוציאו אותם. הם לא ידעו להלחם. לא היה מפריע לי שדן חלוץ ימשיך בחייו הפרטיים כמו שהיה עד עכשיו, אבל הניסיון שלו להגיע לטקס אתמול היה סוג של הפרחת בלון ניסוי, והיינו חייבים להפיל את הבלון הזה. הבן שלי נפל בתשעה באב, זה חורבן הבית שלנו אבל החלטנו להקים הכול מהתחלה, ועשינו את זה די מהר, אנחנו ממשיכים בחיים, יש עוד ילדים וגם הבן השני כבר התגייס גם הוא לצבא".