יצאו לפיקוד. חיילים בני ישיבות
יצאו לפיקוד. חיילים בני ישיבותפלאש 90
דו"ח מיוחד, שהוכן בהזמנתה של יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים (יוהל"ן), תא"ל גילה כליפי-אמיר, קובע כי יישומה בפועל של תפיסת "השילוב הראוי", שנועדה להסדיר את שירותם של דתיים בצבא, פוגע בשירותן וקידומן של נשים. כך מדווח הבוקר העיתון "מעריב".


הדוח ממליץ להתחשב בצרכיהן של חיילות ולא רק בנורמות של החיילים הדתיים.



בין השאר מומלץ בדו"ח שחיילים שיציינו שאינם מוכנים לשמוע שירת נשים, נושא שיש לו גוונים הלכתיים ופוליטיים בצבא (באוקטובר שעבר יצאו צוערים בקורס קצינים מטקס לזכרו של יצחק רבין, בשל הופעתה של מקהלה ובה נשים), לא יוכלו להיות קצינים בצבא ויופנו לנח"ל החרדי.



על פי הדיווח הדו"ח הונח כבר לפני שמונה חודשים על שולחנו של ראש אכ"א הקודם, אלוף אבי זמיר. ואולם, למרות תגובתו החיובית הראשונה של זמיר, ולמרות שהרב הצבאי הראשי תא"ל רפי פרץ הסכים בתחילה לחלק מהרעיונות המפורטים בדו"ח, לא נעשה עד כה דבר. בינתיים נסוג פרץ מהסכמתו העקרונית לחלק מהדברים בלחצם הכבד של רבנים, בעיקר מחוץ למערכת הצבאית. לאחרונה התעמתה עימו היוהל"ן בוויכוח קולני בעניין, בפני פורום מטכ"ל.



מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בצה"ל משרתים זה לצד זה גברים ונשים, יהודים ושאינם יהודים, דתיים וחילונים בעלי רקע אישי, כלכלי וחברתי שונה. השילוב בין כלל האוכלוסיות, באופן שיבטיח מיצוי נכון של כלל המשרתים וכן שמירה על כבודם של כל חייל וחיילת, הוא משימה חשובה ומרכזית, שטרם הושלמה במלואה.



"מטבע הדברים בצה"ל מתקיים כל העת שיח פנימי ומקצועי על ההיבטים הנוגעים לסוגיה זו. אין בכוונתנו להתייחס למסמכים פנימיים כאלה ואחרים המציגים תמונת מצב חלקית, אם בכלל, של סוגיות אלה".