ניגודי עניינים או דו"ח מעקר פעילות? שמחון
ניגודי עניינים או דו"ח מעקר פעילות? שמחוןפלאש 90

בהנהלת התאחדות מגדלי הבקר לחלב אומרים כי המהלכים שמנסים לקדם ראש הממשלה ושר התמ"ת אינם חוקיים ולכן בכוונת הרפתנים להגיש מחר עתירה לבג"ץ כנגד המלצות ועדת קדמי שהוצגו בוועדת הכספים היום.

בסיום הדיון בו דנה וועדת הכספים ביוקר מוצרי המזון בישראל ובמשבר החלב, טוענים הרפתנים כי המלצות ועדת קדמי, מבוססות על בדיקה קצרה ושטחית המוכיחה חוסר רצינות וחוסר מקצועיות של הגורמים הבודקים, באינטרס ידוע מראש להגיע לתוצאות שהוחלטו ממילא, טרם הבדיקה, לפגיעה בחלשים- הרפתנים! וכדי לתת לציבור תחושה, כי נעשה משהו עבורו, כביכול כדי להוריד את מחירי מוצרי החלב. הרפתנים מסבירים כי המלצות ועדת קדמי, לא יורידו את מחירי החלב לצרכן מכיוון שהמחיר שמקבלים הרפתנים תמורת החלב הגולמי הנחלב ברפתות אינו הגורם האמיתי לעלייה במחירי מוצרי החלב, אלא חזירות המחלבות ורשתות השיווק אשר אליהם מועבר החלב הגולמי מהרפתות.

לדבריהם ראש הממשלה והשרים חושבים על קדנציה נוספת ולכן נותנים "פתרון אינסטנט" הפוגע בחלשים במקום להתעמת בחזקים! עוד מטיחים הרפתנים בשר התמ"ת שמחון ואומרים: "הבוקר בועדת הכספים קיבלנו אישור רשמי לכך ששר התמ"ת בגד בחקלאים ושינה את עורו".

עוד מוסיפים הרפתנים ומציינים כי "המחיר שמקבלים הרפתנים תמורת ליטר חלב גולמי (מחיר המטרה), מפוקח על ידי הממשלה, מאז שנות ה-60, כמו גם מכסות החלב (כמות החלב) אשר מאושר לרפתנים לחלוב. מי שאינו מפוקח אלו הרשתות, המחלבות ורשתות השיווק בבעלות הטייקונים ושם משתוללים המחירים”.

"מהרגע שיוצא החלב מהמחלבה, הוא אינו מפוקח והמחלבות ורשתות השיווק משתוללים עם המחירים. מדוע אנחנו צריכים לשלם את מחיר ההשתוללות הזו? המסקנות של ועדת קדמי אומרות בפרוש, כי מי שאשם הן המחלבות ורשתות השיווק ומי שעל פי ועדת החלב צריך לשלם את המחיר אלו הרפתנים? זה לא ברור והאמירה הנאמרת מטעמים זרים ולא צמודה לעובדות. אך ראש הממשלה אינו מסוגל לעמוד מול הטייקונים ולכן מעביר את הגזירה לחלשים ופוגע בפרנסת החקלאים בישובי הפריפריה! זו בושה".

יעקב בכר, מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב אמר: "על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מחירי מוצרי החלב לצרכן זינקו בחודש יוני 2011: חמאה ב-16%, מרגרינה ב-10.5%, שמנת ב-9.7%, לבן יוגורט ומעדני חלב ב-5.5%, גבינה צהובה ב-4.2% וחלב ניגר ב-3.2%. כל זאת למרות שהמחיר שמקבל רפתן תמורת החלב הגולמי, המפוקח על ידי הממשלה, נותר ללא כל שינוי. המחלבות סבסדו את הוזלת מחירי גבינת הקוטג' עקב המחאה, בהעלאה חדה של מחירי שאר המוצרים שלהן לצרכן. נתונים אלה מוכיחים היטב כי האחראים ליוקר מוצרי החלב הם לא הרפתנים. כמו כן, ברור כשמש כי הריסת ענף הרפת הישראלי, מקור הפרנסה של 20,000 משפחות בישראל במעגליו השונים, על ידי הורדת המחיר שמקבלים הרפתנים עבור החלב הגולמי, הינו צעד פופוליסטי שכלל לא יבטיח הוזלת המוצרים לצרכנים!"

יצוין כי הרפתנים פנו היום במכתב לנשיא המדינה שמעון פרס, ובו הם מבקשים כי יירתם למען הצלת ענף הרפת בישראל”.

"אנו זקוקים לעזרתך להצלת ענף הרפת בישראל", כתבו הרפתנים לפרס והסבירו את האמור לעיל, שועדת קדמי, הועדה הבין משרדית שהוקמה עקב יוקר המזון בישראל במטרה לבחון את יוקר חלב ומוצריו, מצאה כי ליוקר מוצרי החלב לצרכן אחראים המחלבות ורשתות השיווק, אולם למרות זאת המליצה להוריד את מחיר שמקבלים הרפתנים תמורת החלב הגולמי. "בהרף עין ולמרות שלפני שבועות ספורים התקבל בכנסת חוק החלב, עלולה החלטה אחת פזיזה לגרום לקריסה של מאות רפתות בישראל", כתבו הרפתנים במכתבם.