השר ליברמן: ניצחנו

במסיבת עיתונאים שכינס היום (רביעי) במקביל לדיון בכנסת על הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית למימון ארגוני השמאל, אמר שר החוץ, אביגדור ליברמן, כי "הניצחון הראשון הוא עצם הוויכוח הציבורי וההצלחה להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי. זה אחד הנושאים שמזמן רצינו להעלות ולשים במוקד הוויכוח הציבורי, וכך אכן נעשה. הנקודה השנייה היא הניסיון של השותפים הקואליציוניים האחרים לחקות את ישראל ביתנו. כשאני רואה את חוק החרם ואת 'סוכן זר', אני מבין שהדרך שלנו ניצחה".

"הלכנו עם הדגל הזה לפני הבחירות, ולא מפני שזה מביא תועלת אלקטורלית כזאת או אחרת", הדגיש ליברמן והוסיף, "כשאנחנו מדברים על ארגונים, אנחנו לא מדברים על ארגוני זכויות אדם ולא על שמאל, אלא על ארגונים תומכי טרור, ואני מצטער שהתקשורת לא מנסה להתעמק".

עוד הוסיף ליברמן, "אני לא רוצה לפגוע ביציבות שלטונית, אבל גם לזה יש גבול. אני מקוה שלא ילחצו אותנו לפינה, במקרה הזה ראש הממשלה וראשי הקואליציה נהגו באופן לא קולגיאלי".

מוקדם יותר אמר ח"כ מטלון (ישראל ביתנו), "אם בתכם או בנכם הקטנים, בשם אותו חופש ופתיחות שאתם מדברים עליו, היו מכניסים אל חדרם וביתכם חברים לא מוכרים – האם לא הייתם מתעקשים לתהות על קנקנם של החברים החדשים: מהיכן הגיעו? היכן הם גרים? האם האינטראקציה הבסיסית שלהם עם ילדכם חיובית בעיקרה? אם התשובה על כך כל כך פשוטה – ואני משוכנע שלכולנו היא פשוטה - מדוע, בשם הא-לוהים, אני עושה את מה שאני עושה כעת? מדוע אני וחבריי מישראל ביתנו צריכים לשכנע אתכם לעשות את אותו מעשה פשוט והגיוני – שכל הורה מודאג היה עושה באינסטינקט בריא?"