תעלת סואץ
תעלת סואץNaval Historical Center

הגנרל המצרי בדימוס, סאמח סיפ אליזל, המתהדר בתואר מומחה בתחום המדיניות והאסטרטגיה, מאשים את ישראל כי היא זוממת בתקופה הקרובה לבצע תוכנית כוללת לשבש ולפגוע בתנועת הספנות בתעלת סואץ.

במסיבת עיתונאים בקהיר אמר אליזל, כי מטרתה של ישראל היא לפגוע בתנועת הספנות בתעלה כדי להקים קו מסילת ברזל בשטחה,  על מנת להעביר סחורות יבוא וייצוא למדינות השכנות, ובכך לפגוע בהכנסות התעלה מדמי מעבר אוניות.

במסיבת העיתונאים, אותה ערכה האגודה המצרית לזכויות האדם תחת הכותרת "מצרים ראשית", לדיון בעתידה של מצרים לאחר מהפכת הלוטוס, האשים המומחה המצרי כי כל ניסיון של אזרחים מצרים לשבש את תנועת הספנות בתעלה במחאה על המצב הפנימי במדינה משחק לידיה של ישראל אשר תנצל זאת כהזדמנות פז לפגוע במכת מחץ כהגדרתו בכלכלתה של מצרים, אשר נפגעה קשות ממילא עקב המהפכה ותוצאותיה.

לדבריו, למרות המחאות וההפגנות באזור התעלה, לא נרשמה עד כה פגיעה בתנועת הספנות בנתיב המים.

בכינוס השתתפו בכירים בממשל המצרי, מושלי מחוזות ונציגי מספר מועמדים לנשיאות מצרים.

המועצה העליונה של הכוחות המזוינים המצריים הודיעה כי ההכנות לבחירות למועצת העם ולמועצת השורא יחלו בספטמבר, כמתוכנן, וכי הבחירות עצמן ייערכו לא יאוחר משלושים יום לאחר מכן, וזאת כדי לתת זמן למפלגות חדשות להתארגן ולגייס את תמיכת הציבור. המועצה החליטה להוריד את הגיל המינימאלי להתמודדות למועצת העם מ-30 ל-25, על מנת לאפשר ליותר צעירים להשתתף בהן.