רופאים נוטשים את משמרתם בבי"ח ברזילי
רופאים נוטשים את משמרתם בבי"ח ברזיליפלאש90'

במשרד האוצר דורשים להיכנס להליך של בוררות, בעקבות נסיגת ההסתדרות הרפואית מההסכמים עם האוצר.

ההחלטה התקבלה בעקבות הבטחת יושב ראש ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, הערב (חמישי) לרופאים המתמחים שלא יחתום על ההסכם עם האוצר במתווה הנוכחי שלו.

בימים אחרונים הביעו רופאים רבים תסכול מכניעתה לכאורה של ההסתדרות הרפואית לתכתיבי האוצר, ורבים מהם תבעו מראשיה להתפטר והודיעו על התנתקות ממנה. מאות מתמחים היו בראש המוחים.

כעת הרופאים מנסים לאחות את הקרע הפנימי, ופירושו של דבר שסוף השביתה רק הולך ומתרחק. בפגישה שנערכה הערב במשרדי ההסתדרות הרפואית ברמת-גן השתתפו נציגים של ארגוני מתמחים מבתי חולים רבים מכל רחבי הארץ, כולל הפריפריה. ד"ר אידלמן הציג להם את ההסכם, ואמר כי להסתדרות לא הייתה כוונה לחתום עליו. הוא הדגיש כי הנושא עדיין נתון למשא ומתן. ד"ר אידלמן הקשיב לרעיונות שונים שהעלו המשתתפים בפגישה.

בתגובה פירסם משרד האוצר הערב (חמישי) הודעה ובה נאמר כי "לאור האירועים בימים האחרונים המאופיינים באובדן שליטה והעובדה עליה אנו למדים לראשונה מאמצעי התקשורת, כי ההסתדרות הרפואית החליטו לחזור בהם מההסכמות הכתובות שנוסחו בחסות בית הדין, אין מנוס מלהיכנס להליך של בוררות".

באוצר מוסיפים כי "אנו מצרים על כך ששנה שלמה של עבודה אינטנסיבית עלולה לרדת לטמיון ונפעל להגיע להכרעה מהירה על מנת למנוע את הפגיעה בציבור החולים ששילם מחיר כבד בחודשים ארוכים של שביתה מיותרת".