ראש ישיבת ההסדר, הרב יובל שרלו, הסביר במכתב ששלח לבוגרי ישיבתו, את עמדתו כלפי וועדות החקירה ויוזמות הגבלת חופש הביטוי, "הדיון על גבולות חופש הביטוי אינו משמח אותי. אני מאמין כי טוב היה שלא היה צורך בדיון כזה", כותב הרב שרלו בפתח מכתבו.

"גם מהצד הפראקטי יש לזכור כי גלגל מסתובב בעולם, ומי שישלול את חופש הביטוי של השני ימצא את עצמו במקום בו שוללים את חופש הביטוי שלו עצמו. לא זהו הנימוק המוסרי והעקרוני לחופש הביטוי, ולא הייתי רוצה שדרכנו תעוצב לפי שיקולים פראקטיים, אולם גם זה צריך להילקח בחשבון".

הרב שרלו הדגיש במכתבו כי גם למושג 'חופש הביטוי' ישנן גבולות, "ראשית, אין שום דבר, בשום תחום, שהוא ללא גבולות. שנית, חופש דעות עלול להתדרדר בקלות לחופש מעשים. על כן, השאלה המסובכת היא שאלת הגבולות".

"יש לתמוך בשקיפות של עמותות וארגונים ביחס למקורות המימון שלהם ולעשות פעילות אינטנסיבית כדי להגיע לכך", הדגיש הרב שרלו, "אולם להתנגד לועדת חקירה של הכנסת, שהיא גוף פוליטי ולא גוף חוקר שבסיסו אינו פוליטי".

"הבה נשוב לדרכי הויכוח והמחלוקת הראויים לתרבות העתיקה והמעצימה של עם ישראל, ונאבק כנגד הדעות הרעות לא בדרך של סתימת פיות, אלא בדרך של התנגדות עזה להם, ויכוח, הפרכה, הוספת אורה, ובכל הדרכים שאכן מנצחות מאבק תרבותי, או למעלה מכך - מתברכות ומנסות לכלול את משנתו של השני בתוך משנתנו שלנו", סיים הרב שרלו את מכתבו.

למכתבו המלא של הרב יובל שרלו לחצו כאן