ענת פלינר ז"ל
ענת פלינר ז"לאתר לזכרה
בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום בצהריים (שלישי) 18 שנות מאסר בפועל על רוצחה של עו"ד ענת פלינר, שנדקרה למוות בביתה ברמת השרון לפני כחמש שנים. כמו כן נקבע כי הוא יפצה את משפחתה בסכום של 200,000 שקלים.

שמו של הרוצח, היום בן 20, אסור לפרסום מכיוון שבעת הרצח היה קטין בן 15.

אמה של ענת פלינר, תחיה אהרוני, פרצה בבכי לאחר מתן  גזר הדין ואמרה בצאתה מאולם בית המשפט: "אני רוצה להגיד שיש לנו מדינה שאין בה צדק. יש לנו מקום רק לרוצחים. מי שמשלם כסף לעו"ד מוציאים אותם לא שפויים, עושים מהם דתיים, כל מה שצריך. נתנו גושפנקא לכל הצעירים לרצוח. ציפינו לפחות למאסר עולם. אם היו רוצחים את הבת של אותו שופט, אני מבטיחה לך שהוא היה שופט אחרת".

בחודש פברואר הורשע ת' ברצח עורכת הדין פלינר. במהלך המשפט הודה הנאשם בביצוע ניסיון השוד, אולם טען כי הוא לוקה בשכלו וסובל מבעיות נפשיות ולכן לא יכול היה לדבריו להימנע מלדקור אותה. הוא נשלח לוועדת אבחון שקבעה כי הוא אכן סובל מהפרעות שונות, אולם כי איננו סובל מליקוי שכלי. השופטים התייחסו בהכרעת הדין לנושא הפיגור השכלי לכאורה, וקבעו כי הנאשם "אינו סובל מפיגור ולכן היה מסוגל להימנע מביצוע העבירה. מכיוון שכך, הוא אינו חוסה תחת הסייג לאחריות פלילית והורשע ברצח ובניסיון שוד".

בכתב האישום שהוגש נגד הנער, נטען כי באפריל 2006 החליט לבצע שוד באחד הבתים ברמת השרון, סמוך למקום מגוריו. בשעה 21:00 הוא נטל זוג כפפות שחורות וסכין קומנדו שהיה שייך לאביו, יצא מביתו והלך לאורך אחד הרחובות.
 
כאשר הגיע לבית משפחת פלינר ניגש לדלת הכניסה ודפק עליה. פלינר שאלה מי זה, והוא השיב: "אני שכן". כאשר היא פתחה לו את הדלת ציווה עליה הנער לתת לו את כספה ולאחר מכן שלף את הסכין ודקר אותה פעמיים בבטנה ונמלט מהמקום כשהוא משאיר את נדן הסכין ליד הבית וזורק את הסכין והכפפות לפח האשפה.
 
עורכת הדין בת ה-42 נפצעה באורח קשה לאחר שנדקרה. ילדיה, ששהו בית באותו הזמן הזעיקו את צוותי מד"א שפינו את עורכת הדין לבית החולים שם נקבה מותה. במשך כשנתיים לא הצליחה המשטרה למצוא קצה חוט שיוביל לפענוח הפרשה. התפנית המפתיעה התרחשה במקרה לפני שנתיים וחצי. הנער הנאשם ברצח נעצר לאחר שניסה לגנוב אופנוע ובדיקת דנ"א והתאמת טביעות אצבע קשרו אותו לרצח.