יעקב נאמן הרב פנדל
יעקב נאמן הרב פנדלנתנאל סרוסי

טקס קריאת בית הדין לממונות שע"י ישיבת ההסדר בשדרות, ע"ש הרב מרדכי בראלי זצ"ל, התקיים היום (רביעי) בהשתתפות שר המשפטים, יעקב נאמן.

במהלך הטקס אמר שר המשפטים, "אני שמח להיות כאן בישיבה בשדרות לצידו של ראש הישיבה, הרב פנדל, שהצליח לשנות את דמותה של העיר שדרות בעשור האחרון" נאמן דיבר על החשיבות בהקמת בית הדין לממונות בישיבה ואף דיבר על החשיבות הגדולה בערבות ההדדית ואחדות ישראל החייבת להיות בימים אלו.

כ-200 חוברות ובהם המדריך המעשי לגישה לבית הדין לממונות חולקו במהלך הטקס לנוכחים. חבר מועצת העיר בשדרות ומיוזמי הקמת מכון "משפט לעם", אלון דוידי, בירך את ישיבת ההסדר ואת תושבי העיר שדרות על החשיבות בעיסוק במצוות שבין אדם לחברו ואמר כי "לא מספיק שנעבוד את הקב"ה במצוות שבין אדם למקום אלא חשוב מאוד שגם נקפיד על מצוות שבין אדם לחברו".

עוד הוסיף דוידי כי "בית הדין לממונות הוא הכלי האידיאלי ביותר לפתרון מחלוקות בדרך של יושר ופשרה על פי דיני תורת ישראל. אני קורא לתושבי העיר במקרים של מחלוקות להגיע למקום הקדוש הזה ולפתור את המחלוקות במהירות וביעילות. ולא פחות חשוב גם כמעט וללא הוצאות כספיות מיותרות".

הרב אריאל בראלי, בנו של הרב מרדכי בראלי, נעל את הטקס בקריאה לבוא ולהתדיין בבית דין לממונות ולא כפי שעושים חלק מהציבור שמעדיפים לדון בבית משפט אזרחי הדן עפ"י חוקות הגויים ולא עפ"י הדרכתה של תורה.