חיילים
חייליםצילום: פלאש 90

שמחה ופנינה מליק, הוריו של המפקד גדליה מליק ז"ל שהיה אחראי על יחידת הקשר של חטיבת גולני במבצע 'חומת מגן', אינם מופתעים מהחלטת בית המשפט העליון, לדחות את הערעור של אנשי המילואים נגד הבמאי מוחמד בכרי.

תשע שנים עברו מאז נהרג גדליה מליק בקרב בג'נין ואימו, פנינה, משוכנעת שהאמונה בסופו של דבר תנצח את כוחות הרשע, "זה מה שמחזק אותנו, האמונה. לא באנו לארץ רק בשביל עצמנו, באנו לכאן גם בשביל עם ישראל. מדינת ישראל זה לא משהו שלם, זה משהו בהתהוות ולכל דבר שנמצא בתהליך, יש מחיר".

היא אינה מופתעת שכוחות הרשע פועלים בחסות ממשלת ישראל, "ישנם רבים מאוד שרוצים לפגוע בעם ישראל ובמדינת ישראל, הם רבים כמו עלי העשב והדשא. אבל אדם מאמין יודע שהצדק איתנו ולמרות שהמדינה נמצאת היום בידיים של כוחות השמאל ולפעמים זה באמת משפיע לרעה, יש לנו תקווה ואין לנו ספק שהצדק יצא לאור".

משפחת מליק שמתמודדת עם השכול נאלצת להתמודד גם עם בת שסובלת שנים משיתוק מוחין בעקבות תאונה, למרות הקושי, פנינה מודה להקב"ה על כל רגע ורגע, "האתגרים האלה מקדמים אותנו לדברים שלא היינו יכולים להשיג אם הכול היה טוב והכול היה מושלם. באנו לכאן כדי ליישם ולקדם משהו. אנחנו לא תמיד רואים בשביל מה ולמה, ולא מבינים את המחשבה העמוקה שעומדת מאחורי הקיום שלנו".

"אין לנו טרוניא ואין כעס יש פה מאבק מתמיד נגד אותם כוחות שרוצים להשפיל את עם ישראל להציק לעם ישראל לחסל את העם  אבל אנחנו יונקים כל הזמן מזכות אבות את היכולת להאמין", סיכמה מליק את השיחה.