שינויים פנימיים בתורכיה
שינויים פנימיים בתורכיהפלאש 90

סערה גדולה בתורכיה. רמטכ"ל צבא תורכיה התפטר (שישי) מתפקידו על רקע המתיחות הגואה בין הצבא לבין הממשלה. יחד עם הרמטכ"ל הגישו את התפטרותם גם מפקדי זרועות היבשה, האוויר והים. הרמטכ"ל הודיע על התפטרותו לאחר שבימים האחרונים נפגש מספר פעמים עם ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן.



המתיחות בין הממשלה בתורכיה לבין הצבא גברה בתקופה האחרונה בשל מעצרם של קציני צבא, באשמה שתיכננו לבצע הפיכה ולהפיל את השלטון. הרמטכ"ל אמר לאחר התפטרותו, כי הוא הרגיש שאינו יכול להמשיך למלא עוד את תפקידו ולהגן על זכויות הקצונה הבכירה שלו.



לאחר הודעת ההתפטרות של צמרת הצבא מונה מפקד משמר הפרלמנט, הגנרל אוזל, לתפקיד מפקד כוחות היבשה. בשלב זה לא התקבלו החלטות על מינויים נוספים . בשבוע הבא (שני) אמורה



המועצה הצבאית העליונה לערוך דיון בנושא המינויים במערכת הצבאית ולקבוע מי ימלא את התפקידים שהתפנו. ראש ממשלת תורכיה ארדואן הודיע, מצידו, כי כל מינוי לתפקיד ייעשה בצורה מסודרת ובהתאם לחוק.



בעקבות ההודעה על ההתפטרויות פרסם היום (שבת) ראש הממשלה ארדואן הודעה בה מסר, כי הכוחות המזויינים של תורכיה ימשיכו במשימתם ברוח האחדות.  נשיא תורכיה, עבדאללה גול, התייחס אף הוא להתפטרות צמרת הצבא וטען, כי לא צריך לראות זאת כמשבר או כבעייה מתמשכת. לדבריו, האירועים אתמול היו ללא צל של ספק יוצאי דופן, אך הכל מתנהל תחת שליטה.