מרגלית צנעני
מרגלית צנעניצילום: פלאש 90

הזמרת הוותיקה מרגלית צנעני (מרגול) יוצאת נגד מפגיני הדיור. "אני מסתכלת על המחאה בשוויון נפש, אפילו עם קצת שמחה לאיד", אמרה לגלי צה"ל, "במשך שנים מחיתי, אבל קראו לי בכיינית מקצועית. אמרו לנו 'לכו לעבוד, תעשו פחות ילדים ותפסיקו לשתות עראק' בתגובה". 



"ליבי יוצא על המוחים - הרי זה מגעיל שאדם בן 35 לא יכול להרשות לעצמו קורת גג סבירה - אבל מצד שני, מי שהבעיר את הלהבה הנוכחית זה לא אנשי הפריפריה, אלא ליבת הנוער של תל-אביב, שהם בדיוק מי שצחק עלי בעבר".



"לעבוד בלי להצליח לגמור את החודש זו לא המצאה חדשה", טוענת מרגול, "זה בדיוק מה שהיה אצלנו - אבל לא האמינו שאנחנו עובדים קשה. מי שהתחיל את המחאה הנוכחית הם, בחלקם, ילדים מפונקים שמוכנים לגור אך ורק בתל-אביב. הרגליים שלי לא נמשכות למאהל".



"מה שהוביל למצב הזה זו הסגידה של השנים האחרונות לטייקונים ומגדלי היוקרה", המשיכה מרגול, "לצלם מצוקה, מסעודה עם מקרר ריק, זה רע לרייטינג - וזו התוצאה. איפה החינוך לעבודה ויושר? איפה הצניעות? מעולם לא קניתי את כל הבועות האלה של ההיי-טק".



"אני רבה על הנושא הזה מדי יום עם גל אוחובסקי", הוסיפה הזמרת, "הרציונל שלי מבין על מה המחאה. בנשמתי אני אדם שחושב שזכות האדם הבסיסית היא שתהיה לו דירה, שהמדינה תתערב ותדאג לו קצת. אבל אני לא יכולה לשקר - הלב שלי לא נמצא בהפגנה הזו".