תמונת מפגין בלונדון
תמונת מפגין בלונדוןMetropolitan Police

משטרת לונדון ידועה כאחד מגופי אכיפת החוק הקשוחים בעולם. בשנים שבאו אחרי ה-11 בספטמבר היא הציפה את עיר הבירה הצפופה באירופה במאות אלפי מצלמות במעגל סגור, ושוטריה אף ירו בחשודים בפעילות טרוריסטית בלב רחובות סואנים יותר מפעם אחת.

בדרך כלל הדבר מזכה אותה בביקורת על האגרסיביות שלה, אך דווקא בימים האחרונים היא זוכה לביקורת הפוכה. רבים בעיר מרגישים שהמשטרה מתקשה להתמודד עם המהומות האלימות המשתוללות בה בימים האחרונים, ושואלים את עצמם מה קורה בסקוטלנד יארד.



התשובה לתהייה הגיעה הבוקר, כאשר מפקדת ה-Metropolitan Police הודיעה כי במסגרת "מבצע Withern", שמטרתו לחקור את הפרות הסדר בעיר, היא מעלה לאינטרנט תמונות של חשודים בפעילות אלימה, ומבקשת מהציבור לעזור לה לזהות אותם. התמונות, כמו זו המוצגת כאן, מועלות לחשבון המשטרה באתר שיתוף התמונות Flickr, כך שכל גולש יכול לצפות בהן בצורה נוחה. אלו המזהים את האנשים מתבקשים ליצור קשר עם המשטרה באמצעות מוקד טלפוני, וכך מקווה המשטרה לתפוס רבים ככל האפשר ממארגני ומשתתפי הפרעות.



"במקביל למעצרים רבים וכתבי אישום, הצוות פועל במרץ לזיהוי חשודים", אמר סיימון פוי, מבכירי הסקוטלנד יארד. "כל אלו שיצאו לרחובות וביצעו פעולות אלימות ופשע, או מתכוונים לעשות זאת - ראו הוזהרתם. תמונותיכם בידינו, ונשתמש בהן על מנת לזהותכם ולהביאכם למשפט. היום אנו מפרסמים את התמונות הראשונות מיני רבות מאוד של אנשים איתם בכוונתנו לדבר בקשר לזירות האלימות. לא נסבול את מחזות האלימות של הימים האחרונים בעיר".