בונים בהר חומה
בונים בהר חומהפלאש 90

הר חומה שוב על הכוונת של ארצות הברית: בעקבות גינויו של האיחוד האירופי בסוף השבוע שעבר את החלטת משרד הפנים לבנות כ-930 יחידות דיור בשכונת הר חומה בירושלים הביעה אתמול גם מחלקת המדינה האמריקנית את התנגדותה למהלך.

יו"ר המנהל הקהילתי של השכונה, עו"ד הרצל יחזקאל, טען בראיון לערוץ 7, שהוא לא חושש מהביקורת האמריקאית, "אני שמח שאנחנו עולים לכותרות. אני רוצה לתת צל"ש לממשלת ישראל שהחליטה לחדש את הבנייה בירושלים. התכנית הזאת הייתה זמן רב בוועדה המחוזית וסוף סוף היא יוצאת לפועל. צריכים לבנות ולא צריכים לחשוש מבנייה בבירת הנצח של העם היהודי. בן גוריון כבר אמר פעם, לא חשוב מה אומרים הגויים, חשוב מה עושים היהודים".

יחזקאל משוכנע שעדיין לא נאמרה המילה האחרונה בבניה בשכונה, "אני מצפה שעכשיו יאשרו גם את הבנייה בשלב ד' וה'. על פי התב"ע צריכים להבנות כאן עוד 4,000 יחידות דיור. כרגע גרים בשכונה 20 אלף תושבים, היעד הוא 40 אלף".

הוא מעריך שהמשך הבנייה ביו"ש וירושלים תפתור גם את מצוקת הדיור הארצית, "אני מקווה שלא יהיה שום עיכוב גם בהליך השיווק של הפרויקט החדש. דווקא עכשיו כשכולנו שומעים על ההפגנות, חשוב שהבנייה תימשך. חלק מהמצוקה של הדיור קשורה לעצירת הבנייה ביהודה ושומרון, ובנייה אצלנו תפתור את מצוקה הדיור של כולם".