הרב אלעזר אבוחצירא זצ"ל
הרב אלעזר אבוחצירא זצ"לבאדיבות אתר 'כיכר השבת'

סגן ראש עיריית באר שבע, עופר כרדי, מתייחס לראשונה בערוץ 7 להמלצתו של הפסיכיאטר המחוזי בדרום שהוגשה אתמול לשופטת בימ"ש השלום שרה חביב, לפיה אשר דהאן מהיישוב אלעד שחשוד ברצח הרב אלעזר אבוחצירא אינו כשיר לעמוד לדין ולא חלה עליו אחריות פלילית, "לומר לך בכנות, לא התעסקנו ולו שנייה אחת בעניין הרוצח, אנחנו מקבלים את הגזירה מהשמיים. שיחליטו מה שיחליטו, החלב נשפך, את הנזק אי אפשר להחזיר, הנזק הוא עצום ואדיר ואי אפשר לאמוד אותו. לא חיפשנו את הרוצח ולא מחפשים אותו, לא משנה איזה עונש הוא יקבל. זו בכייה לדורות ואנחנו משתדלים למזער נזקים".

כרדי מציין כי גם בבית הרב לא מתייחסים לרוצח בכלל, "אין לנו ציפיות מאדם כזה, מה כבר אפשר לצפות, ייענש או לא יענש, בשמיים בכל מקרה הדינים הם קצת אחרים. פה אף אחד לא מדבר על הרוצח, שאכל בביתו של הרב, אבל אף אחד אין בליבו כלום, מקבלים את הגזירה בצער רב. זו התמודדות קשה מאוד של אבדן ושל חשיכה שנפלה עלינו".

סגן ראש העיר קובע שבניגוד להלך הרוחות אחרי רצח רבין, בחצרו של הרב לא מחפשים קרבנות ואשמים, "מה שביתו של הרב מקרין, זה מה שהציבור שלנו מקבל. להבדיל אחרי רצח רבין, שהקימו ועדות, בדקו מה גרם לרצח. אבל פה המשפחה מחפשת רגיעה לא מחפשים אשמים. נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה אל ה'".

סגן ראש עיריית באר שבע שמח על ההחלטה של בנו של הבבא אלעזר, הרב פנחס להמשיך במסורת רבת השנים, "במוצאי שבת האחרון, היה לנו שיעור מרכזי ברחוב השני, של הרב יורם אברג'ל. באמצע השיעור שמעתי שהרב פנחס מוסר שיעור. עזבתי ונגשתי למקום, היה שם שיעור בהשתתפות המונים, לימינו של הרב פנחס ישב רבי עמרם. שמחתי על המהלך, שהוא ימשיך את הדרך של האדמו"ר. החצר תחזור לתפקד אולי לא כימים ימימה, אבל תהיה קבלת קהל ולאט לאט נעשה את כל המאמצים להחזיר את החצר למה שהייתה. עם ישראל צמא, אנחנו צמאים לדעת תורה. להערכתי גם הרבנית האלמנה, תחליף הילוך, אם עד עכשיו היא התעסקה עם אלמנות, היא תתעסק עם כולם. היא אישה גדולה ומורמת מעם. הרבנית תמשיך בכוחות האדירים שלה, להשפיע על כל מוסדות החסד שמקבלים ממנה אוכל ולכל טוב".