חנוך פיבן, אמן שיוצר אומנות פלסטית, בעיקר מהחומרים שאתם זורקים לפח, ריכז עבורנו בספר מגוון, רעיונות ליצירות עם הילדים. השם אולי לא כל כך מוכר, אבל הפרצופים הקריקטוריים שהוא יוצר מחבילת קש, חציל וסליל צמר, מוכרים לנו מפרסומות למוצרי מזון ותמונות ענק על גבי משאיות.

ומי שאינו אמן, יוצר או בעל כשרון? הספר מחולק לפרקים ובהם הסברים מפורטים לגבי החומרים שנמחזר, הציוד הנדרש, איך לתכנן וכמובן- איך לבצע.

כל הסבר - לגבי הנחת חלקי הפנים על הקרטון, למשל - מלווה בתמונות המדגימות את האפשרויות השונות "לשחק" עם היצירה שאנו מעונינים לעשות. הספר צבעוני וידידותי, ויכול לספק שעות ארוכות של יצירה לא רק לצעירים...

יוצרים עם פיבן - ספר סדנה, חנוך פיבן.
יוצרים עם פיבן - ספר סדנה, חנוך פיבן.הוצאת "עם עובד", 70 עמ'.

כאמן, מסביר פיבן מה המשמעות של בחירת בננה לפה לעומת שרשרת חרוזים וכיצד הקונוטציות של כדורי צמר גפן ייצור תוצאה 'סבתאית' אהובה יותר, אם נשמש כשיער לסבתא בכדורים על הקרטון, לעומת חומרים אחרים. כך יכולים הילדים לא רק לפעול עם הידיים אלא גם להעניק משמעות נוספת לאמנות שהם יוצרים.

לסיום הספר, מסביר לנו פיבן על חשיבותה של השמירה על איכות הסביבה. אותנו הוא לא היה צריך לשכנע, אבל התמונות של היצירות המיוחדות, שיצרו משתתפי הסדנה שלו בפארק המחזור באתר 'חיריה' לפני כשנה, מדברות בעד עצמן.