מחסום. אילוסטרציה.
מחסום. אילוסטרציה.צילום: פלאש 90

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום חמור המייחס לשוטר עטא מרעי - המשרת כמפקד מחסום "אל ג'יב" בגזרת עוטף ירושלים, לשני מאבטחים במחסום - עתאד קבלאן וטליע רבאח, ולאזרח שמעון אוחיון, עשרות עבירות של קבלת שוחד, מתן שוחד, עשית מעשה העלול להפיץ מחלה, וקשירת קשר לביצוע פשע.



כמו כן, המחלקה לחקירות שוטרים מבקשת לעצור את כל הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים בעניינם.



על פי הנטען בכתב האישום, קשרו השוטר והמאבטחים קשר עם האזרח להעברה שלא כדין של כלי רכב במחסום, ובכלל זה משאיות עמוסות מטען שטיבו אינו ידוע ומקורו ברשות הפלשתינית, תוך ניצול תפקידם וסמכויותיהם במחסום, וזאת בעבור תמורה כספית. במסגרת הקשר הוחלט כי השוטר והמאבטחים יאפשרו מעבר חופשי של משאיות לתוך שטחי ישראל, למרות שמספריהם של כלי רכב אלו לא הופיעו ברשימת מורשי הכניסה, למרות האיסור להעברת סחורות במחסום, וללא כל בדיקה ביטחונית של כלי הרכב, כמתחייב. בפועל, השוטר והמאבטחים עשו כן מבלי שידעו מה טיב המטען אותו נושאות המשאיות וחרף העובדה שהיו מודעים לסיכון הביטחוני המובנה שבמעשיהם.



על פי כתב האישום, מדובר בכחמישים מקרים בהם התאפשר מעבר חופשי של כלי רכב במחסום, כאמור, וזאת עבור בצע כסף בסך של כ - 5000 ש"ח עבור כל כלי רכב שעובר ללא בידוק במחסום. תמורה זו, אשר שולמה לשוטר ולמאבטחים על ידי האזרח או מי מטעמו, התחלקה בין הנאשמים.