מרגלית צנעני
מרגלית צנעניצילום: פלאש 90

שופטת בית המשפט בראשון לציון, שירלי דקל, האריכה את מעצרה של הזמרת מרגלית צנעני בתשעה ימים. בכוונת עורך דינה לערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי. הארכת מעצר בתשעה ימים אינה אופיינית בדרך כלל לעבירות של סחיטה באיומים.

בבקשה להארכת המעצר שהוגשה לבית משפט השלום בראשון לציון נכתב כי צנעני חשודה בעבירות של סחיטה באיומים של אמרגנה אסף אטדגי, על רקע חלקה בייצוג הזמר עומר אדם.

לטענת המשטרה הדבר נחוץ להשלמת החקירה המורכבת. בנוסף, היא חשודה בקשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש הליכי חקירה ומסוכנות לאדם ולחברה.

בפרוטקול הדיון עולה כי המשטרה סירבה לענות על שאלות קשות שהטיח עורך דינה של הזמרת, "מדובר בחומר סודי", אמר נציג המדינה. ועל השאלה מדוע היא מהווה סכנה נאמר, "רוב רובן של הפעולות אם לא כולן מחייבות את הישארותה במעצר של החשודה שאם לא, תסוכל החקירה ותשובש".

עורך דינה ציין "מנסים לצייר לנו אירוע מסובך, סבוך, דמויות ומעורבים רבים, חקירה ארוכה אבל העניין הוא פשוט ביותר. אני לא מדבר על זה שהחקירה הסמויה החלה כבר לפני מס' חודשים, וברור לנו שהחקירה הסמויה היא הטובה ביותר. חקירה שמתנהלת מבלי שחשוד ידע שאור זרקורי המשטרה מופנים אליו היא הטובה ביותר, לא נמנע ממנו לדבר בטלפון, להיפגש ומבלי שהוא יודע שמתנהלת נגדו חקירה היא טובה ביותר. ברגע שהחקירה הפכה לגלויה והחשודה הובאה לתחנת המשטרה ונחקרה, החקירה הסמויה הסתיימה. היא לא יכולה לשבש".

נתן זהבי עצמו הכחיש כי מרגול איימה עליו באופן ישיר. "בניגוד למה שפורסם בעיתונים, מרגלית צנעני ואף אחד מטעמה לא איים אלי, לא צלצל אלי ולא דיבר איתי", סיפר זהבי בראיון לגלי צה"ל "אני הייתי תחת אבטחה משטרתית, בלי לדעת מי הגורם שמאיים עלי. לא אגיש תלונה כי לא איימו עלי באופן ישיר".