מרגלית צנעני
מרגלית צנעניצילום: פלאש 90

הסופר והמפיק, מיקי גולדנברג - אחיו של דודו טופז, שהוציא לאחרונה את הספר ציפור עם פחד גבהים וממובילי פרויקט ניצחון הרוח, התייחס בראיון לערוץ 7 לפרשת מרגלית צנעני.

גולדנברג קובע כי הקשר בין אמנים לעולם הפשע הוא דבר ידוע ולא תמיד ביוזמת האמנים, "אם קורה מקרה שאיש מפורסם מסתבך עם איזה דבר רע, צריך לחפש את הקשר בין עולם הזוהר לעולם הפלילי. שמענו כבר על פרנק סינטרה שעלה לא רק בזכות קולו אלא גם בזכות קשריו עם עולם לא טוב".

גולדנברג טען שישנם אנשים בעולם הפשע שיודעים לנצל רגעים של חולשה אצל אמנים ואנשי הזוהר, "אח שלי דודו, מי שנתן לו את הרעיון לפנות לעולם לא טוב, ניצל את חולשת האופי שלו. אח שלי לא ידע להגיד לא לדברים לא טובים. אתם בערוץ 7 משדרים לציבור הערכי, וצריכים כמוכם ללמוד להגיד לא גם ברגעי חולשה, אם מישהו מציע לך עזרה בצורה לא טובה, תגיד לא תודה. אם מישהו מציע סמים, תגיד לו, לא תודה, אני לא רוצה לקבל את שרותיך. אני איש הכי מאמין בבורא העולם, ולמרות שאין לי סממנים חיצוניים, הציבור הדתי בעיניי הוא השמנה והסלתה של הארץ והלוואי ויום אחד כולם יבינו את זה".

אחיו של דודו טופז הוציא לאחרונה את ספרו "ציפור עם פחד גבהים", שם הוא נותן טיפים כיצד להתמודד עם נפילה מהצמרת, "בספר אני מדבר על אנשים שיש להם כנפיים גבוהות אבל המחשבות עוצרות אותם. אחי היה מכור לאהבת הקהל, ואנשים שעלו לגובה ולא ידעו איך לחיות בלי האהבה הגדולה, חיפשו פתרונות לא טובים, כמו בסמים או בפעולות לא חיוביות. הם אנשים שהגיעו לצמרת בלי כוחות נפש ופתחו תלות במחיאות הכפיים".

גולדנברג מוביל מזה שנים את פרויקט ניצחון הרוח במסגרתו הוא מפגיש נבחרות של כדורסל נכים "סל גל" עם בני נוער וצעירים מרחבי הארץ כדי ללמוד מהנכים איך להתמודד עם משברים, "אנחנו מגיעים לאולמות הספורט של בתי הספר ומראים להם משחק של הנכים, ואז מושיבים את החבר'ה שלנו איתם, שואלים אותם על משברים שהם עברו, החל מאהבה נכזבת, מריבה עם ההורים, כשלון, ומראים להם את אותם נכים, שלמרות הקושי, הצליחו להגיע להישגים בכדורסל עם המון מדליות ואף זכו להקים משפחות".