מי נגד מי? יחימוביץ
מי נגד מי? יחימוביץפלאש 90

"אני בוודאי לא רואה במפעל ההתנחלויות חטא ופשע. לשעתו, זה היה מהלך קונסנזואלי לחלוטין. ומי שקומם את ההתיישבות בשטחים זה מפלגת העבודה. זאת עובדה. עובדה היסטורית". כך אומרת ח"כ שלי יחימוביץ', המתמודדת על ראשות מפלגת העבודה, בראיון מיוחד שיתפרסם מחר במוסף "הארץ".

על עמדתה מול הצטרפות המתנחלים למחאת האוהלים? אומרת יחימוביץ' כי היא מברכת על כך, "כן, חד-משמעית. אחת מנקודות העוצמה המשמעותיות ביותר של המחאה הזאת היא שלא נישאים שם השלטים הקונבנציונליים המדיניים, אלא שיש שם שפה חדשה, שפה מלכדת, שפה מאחדת".



יחימוביץ' נשאלה אם המיליארדים שהושקעו בהתנחלויות היו מושקעים בתוככי הקו הירוק המצב היה טוב יותר היום, "אני מכירה את המשוואה הזאת, שאם לא היו התנחלויות היתה מדינת רווחה בגבולות ישראל. אני מכירה את השקפת העולם שאומרת שאם נקצץ את תקציב הביטחון בחצי, יהיה כסף לחינוך. זאת השקפת עולם שאין לה קשר למציאות".



המשוואה הזאת - פחות כסף להתנחלויות ולביטחון ויותר למדינת רווחה - היא חלק משיח מאוד דומיננטי. באמת ייתכן שאין לו קשר למציאות?, שאל כתב הארץ ויחימוביץ השיבה "אני כופרת בזה, זה פשוט לא נכון עובדתית, למרות שזה נתפש כאיזו אקסיומה מדעית. בית ספר שמוקם היום בהתנחלות ומאכלס איקס ילדים היה מוקם בתוך גבולות הקו הירוק ומאכלס את אותו איקס ילדים באותה עלות".



לשאלה האם תקנה מוצרים מהתנחלויות, נניח שמן זית מהר ברכה?  השיבה "כן. אני לא דוגלת בחרמות".