בן ארי
בן אריפלאש 90

ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי פנה היום (חמישי) למפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, וביקש ממנו להפסיק את ההדלפות של חוקרי המשטרה בפרשת הזמרת מרגלית צנעני.

במכתבו כתכ בן ארי "אני פונה אליך כמי שלא שמע מעולם שיר של הזמרת מרגלית צנעני ואין לי כל קשר אליה ודווקא  משום כך  אני נחרד מהתנהלות המשטרה בעניינה. הגברת צנעני חשודה בפלילים. היא עצורה לחקירה בצו של בית משפט ולגיטמי שמשטרת ישראל תחקור ותבדוק ותפשפש במעשיו של אדם שיש נגדו חשד סביר כפי שקבעו השופטים. ואולם, חשד נגד אדם ואפילו ראיות לכאורה נגדו אינן  מאפשרות  לגורמים במשטרה להתנהל כאוות נפשם, להדליף בצורה מגמתית מתוך חדרי החקירות, להכפיש ואף לספר בפרטי פרטים איזה ציוד אישי הגברת קיבלה".



בן ארי מציין "ההתנהלות מקבלת משנה תוקף של חומרה בשעות האחרונות כאשר הציטוטים מתוך חדרי החקירות הופכים ליותר ויותר צהובים ונדמה שגורמים במשטרה החליטו במקביל לסמכותם לנהל חקירה , גם לנהל קמפיין נגד הזמרת כאשר נזכור ולא נשכח לרגע כי מדובר בחשודה שהינה בחזקת חפה מפשע. סמכות המשטרה היא לנהל חקירה לא לנהל קמפיין. אינני מבין מהיכן גורמים במשטרה מרשים לעצמם לעדכן עיתונאים בשיחות לא רשמיות על מה נאמר בתוך חדרי החקירות כאשר להווי ידוע לאדוני  שמדובר בחומר שהוא חומר שבשלב הזה לא יכול להיות גלוי לאיש פרט לאנשי היחידה החוקרת".



לדברי בן ארי, "התנהלות המשטרה כמובן שיוצרת גם אפליה ויתרון לגרסת השוטרים אל מול גרסת החשודה שאם אני מבין נכון לשעת כתיבת שורות אלה מכחישה מכל וכל את החשדות נגדה. לא ראוי גם ששוטרים יתבטאו ויפרסמו הודעות כי 'מרגול מסובכת עמוק' בשעה שכולנו מבינים שמי שיחרוץ את דינה לא יהיו אנשי היחידה החוקרת אלא שופטי בית המשפט שהם הסמכות שתפסוק ותחרוץ אם בכלל התיק יבשיל לכדי כתב אישום".



"אבקש שתפתח בהליך משמעתי נגד המדליפים, שאגב גם עברו על עבירה פלילית, וזאת כדי שמקרים כאלה לא יישנו בעתיד", כתב בן ארי.