ענבים
ענביםצילום: פלאש 90

סוכנות הידיעות הפלסטינית "ופא" מדווחת, כי המכס בשיתוף פעולה עם המשטרה בחברון תפסו חצי טון ענבים שנרכשו ממתנחלים ויועדו לשוק המקומי. הדבר נעשה בניגוד להחלטת הרשות על החרמת מוצרים מההתנחלויות, ולכן הענבים הושמדו והסוחרים נחקרו ויועמדו לדין פלילי.



הרשות הפלסטינית פועלת נמרצות כנגד שיווק התוצרת מההתנחלויות בשווקים הפלסטינים. הרשות פעלה בשני מישורים בעניין זה. ראשית היא חוקקה חוק האוסר מכירה, החזקה או סחר של מוצרים אשר יוצרו בהתנחלויות. העונש המינימלי על סחר במוצרי ההתנחלויות הוא מאסר של שנתיים או קנס של 10,000 דינר ירדני, ואילו העונש המקסימלי מגיע לעד חמש שנות מאסר.

בנוסף יצאה הרשות בקמפיין רחב שנועד לספק לציבור הפלסטיני מידע על המוצרים האסורים. בחוברת שהופצה לכל בית בגדה תחת הכותרת "אתה והמצפון שלך" פורטו המוצרים המוחרמים.



שר הכלכלה הפלסטיני אבו ליבדה הודיע בדצמבר 2010 שמשרדו מתכוון להשיג ב-2011 חרם מוחלט על מוצרי ההתנחלויות, וכבר הוסרו לחלוטין המוצרים מההתנחלויות מהחנויות הפלסטיניות בגדה המערבית. אבו ליבדה הוסיף, שלאחר שהוסרו מהחנויות מוצרי ההתנחלויות, המטרה הבאה תהיה הפסקת התקשרויות למתן שירותים ועסקים עם חברות הקשורות להתנחלויות.