אבי פרחן
אבי פרחןצילום: פלאש 90

בימים אלו של טרור דמים קשה בדרום והסלמה שאחריתה עדיין לא ברורה שב אבי פרחן, סא"ל במילואים ומעקורי ההתנתקות לימים בהם התריע בכל דרך אפשרית בפני מקבלי ההחלטות מהטרור הצפוי כתוצאה מנטישת חבל עזה. ביומן ערוץ 7 הוא נזכר בימים ההם ומציע דרכים לתיקון.

"צר לי שלא נשמעו לאזהרות שלי. אמרתי אותן בכל אוזן אפשרית, שרים, חברי כנסת, עיתונאים, השר ברק, לקחתי אותם למרפסת שלי ואמרתי להם שמהבית שלי יירו טילים לשדרות, אשקלון ואשדוד", אומר פרחן ומזכיר את תשובותיהם של האח"מים. הוא מזכיר את תשובתו של שאול מופז, אז שר הביטחון שקבע כי ההתנתקות נועדה להחזיר את הביטחון לאחר הוצאת המתיישבים, לצמצום סדר הכוחות של חיילי צה"ל ברצועה ועוד, "והיום יש פי עשר חיילים ואמצעים סביב הרצועה, היום משלמים מיליונים על מיגונים", אומר פרחן.

לטעמו המענה היחיד למתקפת הטרור בדרום הוא "התקפה. שבעזה יתחילו להתמגן. אני קורא לממשלה להכריז על התקפה על כל נקודה שממנה יורים. להזהיר את הפלשתינים שנותנים מחסה ליורים ולהודיע להם שנפציץ כל אזור שיגור, ולכן או שיגרשו את היורים, ואם הם פוחדים מהם שיברחו מכל מקום שממנו שוגר קסאם".

המענה למתקפה, לטעמו של פרחן, צריך להיות לא רק בדמותה של מתקפה צבאית על הרצועה אלא בחזרה לשלוט על המקום. "בסופו של יום נצטרך לחזור לחבל עזה, לגוש קטיף. נשלוט שם, נמגר את הטרור ונשחרר את גלעד שליט", הוא קובע.

ומה על התגובות בעולם? להערכתו של פרחן הגינויים מצידן של ארה"ב, אירופה והאו"ם יימשכו לא יותר משבועיים, "אבל הביטחון יחזור".

"מתי יעשו את זה?", הוא תוהה, "אחרי שטיל יפגע בבית ספר וייהרגו שלושים ילדים, ורק אז יהיה קייס לכך? איך בעולם היו מגיבים לטרור כזה בניו יורק או בפריז? הרי היום זה בבאר שבע ומחר זה בתל אביב וירושלים".

לטעמו יש לפעול גם באפיק ההסברה במקביל לפעילות הצבאית בשטח ולהביא להכרעה הביטחונית מול החמאס. "הם יעשו את זה רק אחרי אסון גדול. צריך לעשות את זה הים, גם אם יגנו אותנו. לא מתים מזה".

עוד מוסיף פרחן ואומר כי יש מקום להקמתה כעת של ממשלת אחדות וחירום לאומית לקראת ההתמודדות מול האתגרים הביטחוניים. "הטרור לא מנצח אבל יוצר פאניקה. נטפל בו ואחר כך נטפל בדרישות החברתיות".