ניקוי עזה - עניין של זמן

מליאת הכנסת התכנסה היום (שלישי) לדיון פגרה מיוחד לבקשת 100 חברי כנסת שביקשו לדון במצב החברתי כלכלי כמו גם במצב הביטחוני וההתחממות בדרום.



רוב חברי הכנסת ששוחחנו איתם סברו כי אין מנוס מפעולה צבאית לניכוי שלטון החמאס בעזה.



יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) מקווה כי ההסלמה בדרום תיפסק ותלמדי תושבי הדרום יתחילו את שנת הלימודים בזמנה, "אני קורא לממשלה למגן את כל מוסדות המדינה, ילדי ישראל לא צריכים להיות הרולטה הרוסית של ארגון החמאס הם צריכים להיות מוגנים, כמו כן מדינת ישראל צריכה להחזיר את ההרתעה מפני אויבי ישראל".



ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ (קדימה) אמרה "כולנו רוצים תגובות יותר חריפות כלפי החמאס. אני מקווה שלממשלת ישראל, ראש הממשלה ולשר הביטחון יש סיבות טובות להסביר בבוא היום מדוע הם נעצרים מלצאת לפעולה, אני מקווה שהמנהיגים בישראל יהיו יותר אמיצים".



מנגד אומר ח"כ ניסים זאב (ש"ס) כי אין לצאת למבצע צבאי, "אנחנו עדין לא מוכנים, אין הגנה על העורף של מדינת ישראל, בהחלט יש להגיב על כל טיל מהאויר, עין תחת עין".

ח"כ דני דנון (הליכוד) אומר כי "אין ספק שנהיה חייבים להיכנס לעזה ולהוריד את ראש הנחש, ראשי החמאס, צריך לעשות טיפול שורש אמיתי, עלינו להשלים את המלכאה שלא עשינו בעופרת יצוקה".