שריפה ביער ירושלים
שריפה ביער ירושליםפלאש 90

מנהל מרחב מרכז בקק"ל, אילן בארי, שיגר היום מכתב ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, בו התנצל על דבריו של אחד העובדים נגד הציבור החרדי במהלך השריפה ביער ירושלים לפני כחודשיים.

"לא בכדי נאמר במקורותינו 'סייג לחכמה שתיקה'. התבטאות אומללה של אחד מעובדי הארגון, בראיון רדיופוני, גרמה לתבערה מסוג אחר, שהלוואי והיינו יכולים לכבותו, בטרם יצאה לאויר העולם. לכן הרשה לי להתנצל בשמו של יו"ר קק"ל, ובשם כל עובדי הארגון אם הובן בטעות כי הוא מאשים מאן דהוא מתושבי הר נוף בהצתה".

כזכור האשים עובד קק"ל את תושבי הר נוף בהצתת השריפה ביער ירושלים לפני כחדשיים. יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ ישראל אייכלר, העלה במליאת הכנסת את השערוריה של 'עלילת הדם' כלשונו, כאשר התברר שדווקא תושב בית זית, מעבר השני של היער הוא זה שהצית את האש, "גם אם היה זה תושב הר נוף, אסור היה להאשים את תושבי השכונה, כשם לא יעיזו להאשים את התושבים הערבים שבודדים מהם מציתים יערות בכל ימות השנה", טען הרב אייכלר, "אסור להרשות לעובד ציבור להיסחף לתרבות הרעה של התרת דמם של החרדים בתקשורת".

"נבלה נעשתה בישראל והארץ לא הזדעזעה ת"ק פרסה על ת"ק פרסה. השבוע נשרף יער ירושלים, זה היה יכול להסתיים באסון גדול של שרפת שכונות שלמות. באותו היום הופיע איש הקרן הקיימת בתקשורת ואמר משפט חמור ביותר, 'ההצתות החלו משכונת הר-נוף. תושבי הר-נוף מציתים את יער ירושלים, וכולנו יודעים מי גר בהר-נוף', אני דורש התנצלות קק"ל ושהכנסת תגנה את זה. בשנים עברו היו יהודים פוחדים כשנמצאה גופה של ילד, שמא יעלילו על היהודים שהם שחטו את הילד הזה, עד שפעם באה בשורה ואמרו: ברוך השם, זה ילד יהודי שנרצח, אין חשש. היום התפרסם שתושב בית-זית, שזה בצד השני של היער, נעצר בחשד להצתה ברשלנות".

יו"ר הכנסת בקש את התלונה בכתב ואמר: "נעביר זאת לקרן הקיימת, ונדרוש מייד את גילוי שמו של אותו אדם אשר הוציא דיבתה של שכונה רעה. בהחלט אני חושב שאתה צודק".

ח"כ הרב אייכלר מסר בתגובה, "גם אם ההתנצלות היא מן השפה ולחוץ, עלינו לעמוד על כך ולהדוף כל מתקפה של הסתה. זאת לא רק בגלל ש'מילים יכולות להרוג', כשפי שאמרו אחרי רצח רבין. די בעוינות שבהם נתקל אזרח חרדי, כשהוא נתקל בעימות עם זרועות השלטון, כדי להבין עד כמה התעמולה האנטי חרדית, מפעפעת כארסו של עכנאי. אם אנחנו לא נגיב בנחישות על כל ביטוי של איבה נגד החרדים, לא נוכל למנוע גזירות על הציבור היהודי ולהגן על ילדי ישראל הלומדים תורה בארץ ישראל".