אתגרים חברתיים. דנקנר
אתגרים חברתיים. דנקנרפלאש 90

בעקבות ירידות חדות בשווקים הבינלאומיים ובמניות קרדיט סוויס המוחזקות על ידי כור, רשמה IDB פתוח ברבעון השני הפסד של כ- 1.2 מיליארד ש"ח ו-IDB אחזקות רשמה הפסד של כ- 1.3 מיליארד ש"ח



נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת IDB, אמר בעקבות פרסום הדו"חות, כי "מגמת ירידת הערך של הבנקים האירופאים והאמריקנים בשנה האחרונה התגברה בעקבות הטלטלה בשווקים הפיננסים הבינלאומיים, והביאה לירידת ערך חדה בשווי אחזקתנו במניות קרדיט סוויס. לשם כך התמקדנו בשבועות האחרונים בניהול הפוזיציה שלנו במניות הבנק השוויצרי והצלחנו לגדרה ולייצבה".

לדבריו, "בחודש האחרון נקטנו במדיניות של הקטנה חלקית של השקעתנו במניות הבנק באמצעות מכירת כשליש מהאחזקה, שיפרנו את תנאי ההלוואות מהבנקים המלווים ובראשם מורגן סטנלי וסיטי ואף העמדנו הלוואות גישור קיצרות-טווח לכור מחברות האם שלה - דסק"ש ו-IDB פתוח. ההגדלה המשמעותית של קופת המזומנים של כור משתלבת עם מדיניותה של קבוצת IDB – לגבות את חברות הקבוצה. כך פעלנו גם בעבר במקרים שונים".

דנקנר הוסיף, כי "אנו ממשיכים להאמין במודל הפעילות הסולידי של קרדיט סוויס, בהנהלה המנוסה של הבנק ובאסטרטגיה העסקית השמרנית שלו. בשנים 2008, 2009 ו – 2010 הרווחנו מהשקעתנו בקרדיט סוויס סכום מצטבר של כ – 3.6 מיליארד ש"ח. אמנם מכרנו כעת חלק מן האחזקה של כור בבנק, כצעד של גידור, אבל נותרנו עם אחזקה משמעותית בבנק ואנו מקווים לחזור וליהנות ממנה כשהשווקים יתאוששו".